ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΘΕΟΚΛΗΣ ΤΣΙΡΑΚΙΔΗΣ

1953

ΘΕΟΚΛΗΣ ΤΣΙΡΑΚΙΔΗΣ

Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος,

GTICS – Τουριστική Αναπτυξιακή Εταιρεία Επενδύσεων και Συμβουλευτικών υπηρεσιών

 

 

Κύριε Τσιρακίδη είστε στο χώρο του τουρισμού πολλά χρόνια. Πείτε μας πως ήταν τα τουριστικά δρώμενα προ περιόδου covid και πώς η ύφεση των τελευταίων ετών έχει επηρεάσει τις τουριστικές επιχειρήσεις;

Πριν το ξέσπασμα της πανδημίας υπήρξε μια συνεχώς αυξανόμενη πορεία ανάπτυξης των ταξιδιών γενικότερα και ακόμη περισσότερο των ταξιδιωτών αναψυχής σε Παγκόσμια κλίμακα, η οποία σε ότι αφορά ειδικότερα την Ελληνική τουριστική πραγματικότητα διακόπηκε “βιαίως” το καλοκαίρι του 2019 ολοκληρώνοντας μια τετραετία σχεδόν διαδοχικών ρεκόρ αφίξεων και αύξησης εσόδων προερχόμενων από όλες τις μορφές επιχειρήσεων που σχετίζονται άμεσα ή έμμεσα με τον τουρισμό και συνέβαλλαν τα μέγιστα στην αύξηση του ΑΕΠ.

Το νέο ξεκίνημα βρίσκει τις τουριστικές επιχειρήσεις αρχικά σε στάση αναμονής και στη συνέχεια προσμονής για σταθεροποίηση των κρουσμάτων που προέρχονται από τις νέες μεταλλάξεις προσδοκώντας στην καθολική μείωση και περιορισμό των κρουσμάτων που προέρχονται από τον Covid.

Το γεγονός αυτό συνεπικουρούμενο από την έλλειψη επαρκώς εκπαιδευμένου προσωπικού στα ξενοδοχεία κάνει τους επιχειρηματίες διστακτικούς να προχωρήσουν σε νέες επενδύσεις για τη δημιουργία ή την επέκταση των υπάρχοντών τουριστικών καταλυμάτων.

Επιπρόσθετα η έλλειψη προσωπικού στον ξενοδοχειακό κλάδο ήταν δυστυχώς αναμενόμενο ότι νομοτελειακά κάποια στιγμή θα επέλθει (και επήλθε με αφορμή την πανδημία) λόγω διαφόρων αιτιάσεων μεταξύ των οποίων ήταν (και παραμένει δυστυχώς) η εποχικότητα, οι χαμηλές αμοιβές του προσωπικού σε σχέση με τις ώρες που εργάζονται (πολλές φορές υπερωριακά), οι δύσκολες συνθήκες διαμονής των εργαζομένων και τέλος η ελλιπής χάραξη μακρόχρονης εθνικής τουριστικής πολιτικής με έμφαση σε κίνητρα για συνεχή εκπαίδευση και εξέλιξη των εργαζομένων στο τουρισμό.

Ποιες είναι οι εκτιμήσεις σας για την ερχόμενη τουριστική σεζόν και γιατί επιλέξατε να εμπλακείτε με το επιχειρείν αυτή τη χρονική στιγμή με έναν πόλεμο σε εξέλιξη και μια ενεργειακή κρίση που ανατρέπει τα παραδοσιακά δεδομένα;

Σε ότι αφορά την Ευρώπη, εφόσον συνεχιστεί κατά τη διάρκεια του χειμώνα η κατά τα φαινόμενα ολοένα αυξανόμενη τάση μείωσης των νέων μεταλλάξεων, θα γίνει ταυτόχρονα αισθητή η μείωση ασθενών του covid, γεγονός που θα συντελέσει στην τόνωση της ψυχολογίας των ταξιδιωτών που παραδοσιακά έκλειναν νωρίς χρονικά στην προ-covid εποχή τα πακέτα διακοπών τους επωφελούμενοι  των σημαντικών εκπτώσεων που έδιναν οι παραδοσιακοί κυρίως tour operators της Δυτικής και Βόρειας Ευρώπης.

Συνεπώς εκτιμώ ότι θα συνεχιστεί η αύξηση αριθμού αφίξεων τουριστών οι οποίοι μετά από κοντά τρία χρόνια υποχρεωτικού “εγκλεισμού” τους στις χώρες τους επανέρχονται δριμύτεροι με διάθεση να ξοδέψουν και να μείνουν περισσότερο στη χώρα μας, ασχέτου αν συνεχίζεται ο πόλεμος στην Ουκρανία.

Εικάζω άλλωστε ότι ο πόλεμος θα τερματιστεί στις αρχές της νέας χρονιάς κάτι που θα βελτιώσει σημαντικά τη δύσκολη οικονομική συγκυρία όλων των ταξιδιωτών πανευρωπαϊκά.

Η χρονική συγκυρία ίδρυσης της GTICS ταιριάζει ιδανικά με τη μετά-covid εποχή δίνοντάς μας μια μοναδική ευκαιρία ανάπτυξης και προώθησης του δικού μας φρέσκου, δυναμικού και ευέλικτου μοντέλου επιχείρησης παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών που ασχολείται αποκλειστικά με τις τουριστικές επενδύσεις, συμπεριλαμβανομένου της εύρεσης ξενοδοχείων ή άλλων καταλυμάτων τουριστικής εκμετάλλευσης προς αγορά ή πώληση, τις μελέτες αξιολόγησης ή σκοπιμότητας δημιουργίας τουριστικών επιχειρήσεων, τη διαφήμιση, τη διαχείριση και προώθηση πωλήσεων τουριστικών καταλυμάτων ακολουθώντας μια τίμια και ανταποδοτική προσέγγιση ανταποδοτικότητας (win-win) σε σχέση με τον ανταγωνισμό, την εύρεση διευθυντικών στελεχών ή τμηματαρχών, την ξενοδοχειακή/τουριστική εκπαίδευση κ.ά.

Ποιο είναι το επιχειρηματικό μοντέλο που έχετε σχεδιάσει για τη νέα σας επιχειρηματική δραστηριότητα με τη GTICS Global Trav Investment & Consultancy Services;

Ο κάθε πελάτης μας (ιδιοκτήτης ξενοδοχείου, ιδιοκτήτης βίλλας, ιδιοκτήτης αδειοδοτημένου καταλύματος που χρησιμοποιείται για τουριστική εκμετάλλευση) παρουσιάζει την επιχείρησή του σε εμάς προκειμένου να τη γνωρίσουμε και μας προσκαλεί να εκπονήσουμε μια μελέτη αποτίμησης της υπάρχουσας λειτουργίας της επιχείρησής του.

Στη συνέχεια κάνουμε μια καταγραφή των υφιστάμενων προκλήσεων που παρατηρούμε και προχωρούμε στην εκπόνηση ταυτόχρονης αναφοράς προβλημάτων και των πιθανών ενναλακτικών λύσεων που έχει να προτείνει η GTICS για την αποτελεσματική βελτίωση της κατάστασης που έχουμε συμφωνήσει με τον επιχειρηματία.

Ποια είναι τα σημεία υπεροχής που πιστεύετε ότι θα κάνετε τη διαφορά;

Έχουμε δημιουργήσει ένα μοναδικό για τα ελληνικά τουριστικά δρώμενα εξειδικευμένο δίκτυο συνεργαζόμενων επαγγελματιών συμβούλων που λειτουργούν υπό τη σκέπη της GTICS παρέχοντας ανεκτίμητες εξειδικευμένες tailor-made συμβουλευτικές υπηρεσίες δίνοντας σαφείς λύσεις και οικονομικά αποτελέσματα που αποφέρουν κερδοφορία, ποιοτικές υπηρεσίες και προστιθέμενη αξία στον πελάτη-επιχειρηματία. Επιπρόσθετα είμαστε πολύ ενεργοί στο ελληνικό οικοσύστημα νεοφυών επιχειρήσεων και έχουμε συνάψει στρατηγικές συνεργασίες με τις πλέον υποσχόμενες τεχνολογικές επιχειρήσεις προώθησης τουριστικών υπηρεσιών για την προώθηση καταλυμάτων με συνεργαζόμενα τουριστικά γραφεία και tour operators που “πουλούν Ελλάδα” στο εξωτερικό.

Κύριε Τσιρακίδη πως βλέπετε το τουριστικό μοντέλο ανάπτυξης τα επόμενα χρόνια και ποιες οι κινήσεις των επιχειρηματιών για να ανταγωνιστούν τα χρηματοοικονομικά σχήματα (Funds) που όλο και περισσότερο εμπλέκονται στα Ελληνικά δρόμενα; 

Οι Έλληνες ξενοδόχοι και οι ιδιοκτήτες τουριστικών καταλυμάτων πρέπει να επενδύσουν περισσότερο στη στελέχωση και την εκπαίδευση του εγχώριου προσωπικού παροχής τουριστικών υπηρεσιών.

Όπως έχω επανειλημμένως επισημάνει σε δημοσιεύσεις μου και σχολιασμό μέσω των κοινωνικών δικτύων, ειδικότερα οι επιχειρηματίες των καταλυμάτων που φιλοξενούν τουρίστες υψηλής εισοδηματικής στάθμης πρέπει να αποδεχτούν το γεγονός ότι τα ξενοδοχεία 5 αστέρων μαζί με την καλή φήμη που τα συνοδεύει, τα κάνουν πρωτίστως οι άνθρωποι (software) που παρέχουν τις 5στερες υπηρεσίες και τις επικοινωνούν ως οι πλέον διαπιστευμένοι πρεσβευτές της επιχείρησης όλο τον χρόνο και δευτερευόντως από τα 5στερα καταλύματα (hardware) σε επίπεδο κτιριακών υποδομών, κέντρων αναψυχής/ομορφιάς/ευεξίας και τους εξωτερικούς τους χώρους.

Η δική μου προτροπή προς τους επιχειρηματίες είναι «επενδύστε στο προσωπικό σας μακροπρόθεσμα για να έχετε πολλαπλάσια οφέλη τόσο σε οικονομικό, ποιοτικό, κοινωνικό αλλά και συνολικά όλοι μας σε Εθνικό επίπεδο»

Σε ότι αφορά τα χρηματοοικονομικά σχήματα (Funds) δεν θεωρώ ότι αποτελούν απειλή για τους Έλληνες ξενοδόχους το αντίθετο μάλιστα, πιστεύω ότι αποτελούν έναν ”άξιο αντίπαλο” στον χώρο της φιλοξενίας και από το αποτέλεσμα αυτού του ανταγωνισμού θα προκύψει ποιοτική και ποσοτική βελτίωση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος στο σύνολό του.