ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ
Με ιδιαίτερη επιτυχία ολοκληρώθηκαν οι εργασίες του 15ου Ναυτιλιακού Συνεδρίου, που συνδιοργανώθηκε από την Ναυτιλιακή εφημερίδα MARITIME ECONOMIES, και τον Ινστιτούτο Ναυτιλιακής & Οικονομικής Στρατηγικής, με θέμα
2023, Sailing in a new Geo-economics Era
The effect of the World Energy Crisis in Seaborne Trade
and the role of Geopolitics on the Future of the Shipping Industry
Το κεντρικό concept του Συνεδρίου ήταν να θέσει προς συζήτηση τα θέματα της Γεωπολιτικής διαταραχής και πως αυτά σε συνδυασμό με την παγκόσμια ενεργειακή κρίση, επηρεάζουν την διεθνή Ναυτιλία.
Ανάμεσα στους διακεκριμένους ομιλητές εντάσσονταν τόσο εκπρόσωποι Ναυτιλιακών εταιρειών όσο και διακεκριμένοι Πανεπιστημιακοί και προβεβλημένα στελέχη της Ναυτιλιακής βιομηχανίας.
Το Συνέδριο Ξεκίνησε με την εξαιρετική ομιλία του capt. Δημήτρη Ματθαίου, CEO at Arcadia Shipmanagement Co Ltd. & Aegean Bulk Co Inc., Chairman at Green Award Foundation.
Στην ομιλία του αναφέρθηκε με πρόσφατα στατιστικά στο βαθμό επιρροής των ναύλων τόσο στον τομέα των Τάνκερ όσο και στον τομέα ξηρού φορτίου, αναλύοντας ιστορικά την πορεία των αγορών από την έναρξη της υγειονομικής κρίσης μέχρι σήμερα. Συνδέοντας την Γεωπολιτική με την Γεωοικονομία, κατέληξε στο αποτέλεσμα ότι σε μια αγορά που μεταφέρει το 90% όλων των εμπορευμάτων του πλανήτη, το θαλάσσιο εμπόριο είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με το διεθνές εμπόριο που με την σειρά του επηρεάζεται από την γενική σε κάθε Οικονομική ζώνη ανάπτυξη.
Κλείνοντας με αισιοδοξία αλλά και ρεαλισμό έδωσε ασφαλείς προβλέψεις και κατευθύνσεις προς όλους όσους έχουν στο τιμόνι τους μια ναυτιλιακή εταιρεία.
Το συνέδριο χωρίστηκε στους επίσημους χαιρετισμούς και σε τρία κύρια Sessions.
Στο 1ο Session Ο Υπουργός Ναυτιλίας και νησιωτικής πολιτικής, κύριος Ιωάννης Πλακιωτάκης με τον Υφυπουργό Ναυτιλίας της Κυπριακής Δημοκρατίας κύριο Δημητριάδη, συζήτησαν σε μια διεξοδική κουβέντα, θέματα που άπτονται στους τομείς της Λιμενικής τους πολιτικής, της στρατηγικής ανάπτυξης του Νηολογίου, της επιρροής των δύο κρατών στην Ευρωπαϊκή Ένωση για την χάραξη Ευρωπαϊκής πολιτικής, καθώς και θέματα που αφορούσαν την ανταγωνιστικότητα της Ναυτιλίας, μετά τις πρόσφατες γεωπολιτικές αναταραχές στη Μαύρη Θάλασσα.
Όντας και οι δύο τους στην ολοκλήρωση ενός επιτυχημένου κυβερνητικού έργου, “αποχαιρέτησαν” το ναυτιλιακό κοινό με έναν απολογισμό έργου ο οποίος και για τους δύο ανέδειξε ένα τεράστιο και ευεργετικό έργο.
Συντονιστής του πρώτου Session ήταν ο κ. Άγγελος Παντουβάκης
“THE OWNERS OPINION”
Στο 2ο Session με τίτλο “THE OWNERS OPINION”, είχαμε την Συμμετοχή των:
Mr. Charalampos Simantonis, CEO of Silvermar Management & Trading Co & President of Η.S.S.A.
Mr. Eddie Valentis, CEO of Pyxis Tankers
Mr. George Gourdomichalis, Managing Director of Phoenix Shipping & Trading SA
Mr. George Alexandratos, CEO of APOLLONIAN LINES
Σε μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση την οποία συντόνισε η κυρία Dorothea Ioannou, Chief Executive Officer at Shipowners Claims Bureau, Inc, Managers of the American P&I Club., αναδείχτηκαν οι επιφυλάξεις, της Ναυτιλιακής κοινότητας για το πως οι Γεωπολιτικές κρίσεις σε συνδυασμό με την επιβράδυνση της Παγκόσμιας Οικονομία, θα αφήσει ανεπηρέαστη την Ναυτιλία. ¨Έντονοι προβληματισμοί επίσης στο κατά πόσο είμαστε έτοιμοι όλοι για μια ομαλή ενεργειακή μετάβαση, η οποία εκτείνεται και στα αυστηρά regulations στα ναυτιλιακά καύσιμα.
“THE CEO’s OPINION”
Στο 3ο Session με τίτλο “THE CEO’s OPINION”, είχαμε την Συμμετοχή των:
Mr. Harris Kosmatos, Corporate Development Officer, of Tsakos Energy
Mr. John Platsidakis, Honorary Chairman INTERCARGO.
Mr. Fotis N. Dalmyras, CEO of Andriaki Shipping Ltd.
Mr. Marcos C. Vassilikos, Managing Director Eurobulk.
Με συντονιστή την αξιότιμη κυρία Αλεξάνδρα Γκανά, Director της GANA SHIPPING και μέλος της ΕΚΟ Ναυτιλίας της Ν.Δ., οι ομιλητές προβληματίστηκαν στο κατά πόσο ένας κόσμος που για περιβαλλοντολογικούς λόγους απορρίπτει το πετρέλαιο, μπορεί να επηρεάσει την αγορά των Τάνκερς. Στο ίδιο μήκος κύματος υπογραμμίστηκε πως ο πρώτος κλάδος που ουσιαστικά επηρεάστηκε σφόδρα από την Ουκρανική Κρίση, ήταν το SHORT SEA, καθώς η Ναυτιλία μικρών αποστάσεων, εξυπηρετούσε σε trades τις περιοχές της Μαύρης Θάλασσας.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε η συζήτηση πάνω στο αν τελικά οι δύο εισηγμένες σε χρηματιστήρια εταιρείες του πάνελ, αφέθηκαν ή όχι την περίοδο της κρίσης και στο αν οι μη εισηγμένες θα ακολουθούσαν τον δρόμο των χρηματιστηρίων.
Με απόψεις που υποστήριξαν τα πλεονεκτήματα και των δύο επιλογών , ολοκληρώθηκε το 3ο session και όλο το Συνέδριο.
Ευχαριστούμε θερμά όλους τους χορηγούς και υποστηρικτές του συνεδρίου μας.