ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΙΩΑΝΝΗ ΠΛΑΚΙΩΤΑΚΗ
Συνέντευξη στο Maritime Intelligence του κυρίου Ιωάννη Πλακιωτάκη, πρωην Προέδρου της Νέας Δημοκρατίας, Τομεάρχη Ναυτιλίας της Νέας Δημοκρατίας
ΕΡΩΤΗΣΗ:
Κύριε Πλακιωτάκη, είστε ο Τομεάρχης Ναυτιλίας στη Νέα Δημοκρατία. Θέλετε να μας πείτε ποιοι είναι οι βασικοί άξονες που απαιτούνται για την ανάπτυξη της Ελληνικής Ναυτιλιακής Βιομηχανίας;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ:
Για να ευημερήσειη Ελληνική Ναυτιλίααπαιτείται η διαφύλαξη του υπάρχοντος νομοθετικού και φορολογικού πλαισίου λειτουργίας της εμπορικής μας ναυτιλίας, η διαμόρφωση ενός υγιούς και σταθερού οικονομικού περιβάλλοντος, η βελτίωση του παρεχόμενου ναυτιλιακού προϊόντος μας ώστε να γίνει πιο ανταγωνιστικό, η δημιουργία επενδυτικών κινήτρων για την προσέλκυση νέων επενδύσεων και η διαμόρφωση ενός πλαισίου προστασίας και εξασφάλισης των εργασιακών δικαιωμάτων των εργαζομένων στην Ναυτιλία.
ΕΡΩΤΗΣΗ:
Ποια είναι η πρότασή σας για τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της Ελληνικής Ναυτιλίας;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ:
Για να βελτιωθεί η ανταγωνιστικότητα της ελληνικής ναυτιλίας, θα πρέπει να αναλάβουμε πρωτοβουλίες που θα δημιουργήσουν συνέργειες τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό, να αναπτύξουμε το ναυτιλιακό μας προϊόν τόσο στη θάλασσα όσο και στη στεριά για όλο το χρόνο και να ηγηθούμε της ναυτιλιακής πολιτικής στην Ευρώπη. Συγκεκριμένα, θα πρέπει να χαράξουμε μια εθνική στρατηγική όπου βασικοί άξονές της θα πρέπει να είναι:
- Η μετατροπή του Πειραιά σε παγκόσμιο ναυτιλιακό κέντρο.
- Η αναβάθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης και του εκσυγχρονισμού των Ακαδημιών του Εμπορικού Ναυτικού.
- Η παροχή κινήτρων για την προσέλκυση νέων ναυτικών, ώστε να κάνουν καριέρα στο Εμπορικό Ναυτικό, και
- Η μετατροπή της Ελλάδας σε «πύλη εμπορίου» της Ευρώπης για το εμπόριο από τα λιμάνια της Μέσης Ανατολής και της Άπω Ανατολής.
- Η προώθηση επενδύσεων για την αναβάθμιση των υποδομών στα λιμάνια μας.
- Η προώθηση επενδύσεων για την αναβάθμιση των υπαρχουσών και τη δημιουργία νέων μαρίνων.
- Η ανάπτυξη της κρουαζιέρας και η προώθηση του θαλάσσιου τουρισμού.
- Η προώθηση επενδύσεων για τον εκσυγχρονισμό των ναυπηγείων μας.
- Η παροχή κινήτρων για την επιστροφή πλοίων Ελληνικής ιδιοκτησίας στο Ελληνικό νηολόγιο.
- Ο εκσυγχρονισμός της νομοθεσίας σχετικά με τους κώδικες του Δημόσιου και Ιδιωτικού Ναυτικού Δικαίου.
ΕΡΩΤΗΣΗ:
Θέλετε να μας πείτε την άποψή σας για τη φορολόγηση των Ελλήνων ναυτικών;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ:
Η άποψη τόσο η δική μου όσο και της Νέας Δημοκρατίας σε σχέση με την φορολογία των Ελλήνων ναυτικών είναι γνωστή και έχει διατυπωθεί εδώ και καιρό σε πάρα πολλά ναυτιλιακά φόρα.
Πρωτίστως, από ιδεολογικής άποψης είμαστε κάθετα αντίθετοι σε κάθε είδους αύξησης της φορολογίας. Η Νέα Δημοκρατία ως φιλελεύθερο κόμμα πιστεύει στη μείωση των φόρων για να εξοικονομηθούν πόροι για επενδύσεις και ανάπτυξη. Θεωρούμε, πως η αύξηση φόρων στραγγαλίζει την προοπτική ανάπτυξης και δημιουργεί ασφυξία στους εργαζομένους.
Δευτερευόντως, θεωρούμε απαράδεκτη την υπερφορολόγηση των ελλήνων ναυτικών.Η κυβέρνηση αγνοώντας το γεγονός ότι στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες η φορολογία των ναυτικών επιδοτείται από το ίδιο το κράτος ή είναι πολύ μικρή, έχει επιβάλει μια εξοντωτική
φορολογία στους έλληνες ναυτικούς.
Ο κ. Τσίπρας και τα στελέχη του πιστοί στις κρατικίστικες ιδεοληψίες τους, παραβλέπουν ότι οι ναυτικοί μας δεν έχουν πλέον φοροδοτική ικανότητα αφού το επάγγελμά τους έχει πληγεί βάναυσα από την παρατεταμένη οικονομική κρίση και βρίσκονται αντιμέτωποι με την μακρόχρονη ανεργία.
ΕΡΩΤΗΣΗ:
Στον ορίζοντα βλέπουμε μια ακόμη μείωση των συντάξεων των ναυτικών μας. Ποια είναι η θέση σας επάνω σ’ αυτό το θέμα;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ:
Φυσικά και είμαι αντίθετος σε κάθε μείωση των συντάξεων. Θεωρώ αυτό που διαπράττει η κυβέρνηση είναι έγκλημα και αποτελεί κλοπή. Οι συνταξιούχοι έχουν πληρώσει επί πολλά χρόνια εισφορές για να λάβουν το ύψος της σύνταξης τους. Είναι πραγματικά ληστρική αυτή η συμπεριφορά και βυθίζει ακόμη περισσότερο την χώρα στην ύφεση και τους συνταξιούχους στη φτώχεια.
Και σε αυτό τον τομέα ο κ. Τσίπρας και η κυβέρνησή του παραμένουν πιστοί στις αριστερίστικες αγκυλώσεις τους. Επιδιώκουν και καταφέρνουν με επιτυχία δυστυχώς, να εξισώσουν τους πολίτες προς τα κάτω. Προς τη φτώχεια δηλαδή.
Εθελοτυφλούν και δεν βλέπουν την πραγματικότητα. Το συνταξιοδοτικό πρόβλημα εδράζεται στην χρηματοδότησή του. Για να εξασφαλιστούν πόροι που θα το κρατήσουν ζωντανό και βιώσιμο, απαιτείται οικονομική ανάπτυξη και ευημερία. Αν υπάρξει ανάπτυξη θα υπάρξουν και επενδύσεις. Αν υπάρξουν επενδύσεις θα δημιουργηθούν και νέες θέσεις εργασίας. Αυτοί που θα καλύψουν αυτές τις νέες θέσεις εργασίας θα πληρώσουν εισφορές και θα φέρουν νέους πόρους στα ελλειμματικά ασφαλιστικά ταμεία μας. Έτσι θα μπορέσει να κλείσει και η τρύπα των ασφαλιστικών φορέων μας.
Τα πράγματα είναι απλά. Το μόνο που χρειάζεται είναι απλή λογική που δυστυχώς, απουσιάζει από τα στελέχη της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ.
ΕΡΩΤΗΣΗ:
Πως πιστεύετε ότι πρέπει, από την πλευρά της πολιτείας, να αντιμετωπισθεί η ναυτική εκπαίδευση;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ:
Η εκπαίδευση των ναυτικών μας αποτελεί μείζον θέμα για την Ελληνική Ναυτιλία. Δυστυχώς, η αναποτελεσματικότητα και η απουσία συγκεκριμένου σχεδίου από τη σημερινή κυβέρνηση έχει δημιουργήσει μια τραγική κατάσταση και στον τομέα αυτό. Συγκεκριμένα, η έλλειψη πόρων, η απουσία σύγχρονου υλικοτεχνικού εξοπλισμού στις Ακαδημίες του Εμπορικού Ναυτικού, η απουσία μονίμων καθηγητών, η μη εύρεση πλοίων για την οργάνωση εκπαιδευτικών ταξιδίων των σπουδαστών των ακαδημιών και η απαξίωση των κέντρων εκπαίδευσης των ναυτικών, δημιουργούν σειρά αντικινήτρων και αποτρέπουν τους νέους να ακολουθήσουν το ναυτικό επάγγελμα. Η κατάσταση αυτή δεν μας τιμά και δεν αρμόζει στην ναυτική μας ιστορία και κουλτούρα αλλά και στο επίπεδο της Ελληνικής Ναυτιλίας. Θα πρέπει άμεσα να αναληφθούν πρωτοβουλίες, ώστε να εκσυγχρονιστεί η ελληνική Ναυτική Εκπαίδευση. Ειδικότερα, πρέπει να αναβαθμιστούν άμεσα οι Ναυτικές Ακαδημίες και οκύκλος σπουδών τους.
Θα πρότεινα την εισαγωγή Ειδικής Κατεύθυνσης Yachting στο τρίτο έτος σπουδών στις Ναυτικές Ακαδημίες, όπου ο ναυτικός θα μπορεί να εκπαιδευτεί για της υπηρεσίες φιλοξενίας (hospitalityservices), να διδαχθεί την αγγλική γλώσσα σε ανώτερο επίπεδο, να εκπαιδευτεί στις λογιστικές πρακτικές που εφαρμόζονται στον κλάδο και να λάβει τη σχετική ειδικότητα με τη ανάλογη πιστοποίηση. Την εκπαίδευση αυτή, θα μπορούν να λάβουν και τα κατώτερα πληρώματα, ώστε οι ναυτικοί μας να αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα κατά την εύρεση εργασίας στο χώρο του Yachting όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και στο εξωτερικό, λόγω της σχετικής εξειδίκευσης.
Επίσης, θέλω να επισημάνω ότι πρέπει να αναληφθούν πρωτοβουλίες για την επιβίωση του ναυτικού επαγγέλματος. Για να συνεχίσουμε να έχουμε και στο μέλλον έλληνες ναυτικούς, είναι απαραίτητο να εισέλθουν νέα στελέχη στον κλάδο. Στο πλαίσιο αυτό, θα πρέπει να εκπονηθεί μια εκστρατεία στρατηγικής επικοινωνίας προς τα σχολεία της χώρας και την ευρύτερη κοινή γνώμη, για την προώθηση του ναυτικού επαγγέλματος και των ευκαιριών φοίτησης στις Ναυτικές Ακαδημίες.
ΕΡΩΤΗΣΗ:
Σε τι πιστεύετε ότι μπορεί να βοηθήσει το BREXIT στον τομέα της ναυτιλίας;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ:
Θεωρώ πως το σημερινό ασταθές και συνεχώς μεταβαλλόμενο οικονομικό περιβάλλον δεν προσφέρεται για προβλέψεις. Για να εκφράσω άποψη στο συγκεκριμένο θέμα θα πρέπει να έχω στη διάθεσή μου όλα τα δεδομένα της νέας κατάστασης που θα διαμορφωθεί από το Brexit. Επίσης, θα πρέπει να περιμένουμε την κατάληξη της διαπραγμάτευσης που διεξάγεται αυτή την περίοδο ανάμεσα στην Αγγλία και την Ευρωπαϊκή Ένωση. Αν οι δύο πλευρές καταλήξουν σε μια ειδική εμπορική σχέση τότε θα είναι εφικτό να εκτιμήσουμε το αν η σχέση αυτή, θα είναι προς όφελος ή όχι της ελληνικής ναυτιλίας.
ΕΡΩΤΗΣΗ:
Ποια η θέση της Νέας Δημοκρατίας για τη Ναυτιλία;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ:
Η Νέα Δημοκρατία διαχρονικά είναι υπέρ της στήριξης και ενίσχυσης της Ελληνικής Ναυτιλίας. Θεωρούμε ότιαποτελεί εθνικό κεφάλαιο και έναν από τους ακρογωνιαίους λίθους της χώρας.
Αποδεχόμαστε ότι συμβάλλει στην κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη των νησιωτικών και ακριτικών περιοχών της χώρας μας και πως αποτελεί τον πιο ανταγωνιστικό τομέα της ελληνικής οικονομίας. Για το λόγο αυτό, επεξεργαζόμαστε σειρά ιδεών και προτάσεων που θα αποτελέσουν την κυβερνητική μας πρόταση για την ναυτιλιακή μας βιομηχανία.