Η Πληροφορική στη Ναυτιλία μετά τον Κορονοιό

1549

Η ναυτιλιακή, συνδρομητική εφημερίδα MARITIME ECONOMIES αφουγκραζόμενη τις επιπτώσεις που μπορεί να προκύψουν για τον κλάδο του SHIP IT λόγω της πανδημίας του κορωναϊού COVID -19, παρουσιάζει ειδικό αφιέρωμα με θέμα «Η Πληροφορική στη Ναυτιλία μετά τον Κορονοϊό» το οποίο δόθηκε προς απάντηση σε καταξιωμένους επαγγελματίες του συγκεκριμένου κλάδου.

Πάρης Παπαναστασίου
Managing Director της IQ Solutions S.A

IQ Solutions: Remote Inspections και Audits με έξυπνα γυαλιά Μεικτής Πραγματικότητας (Augmented Reality).

Η IQ Solutions, αποτελεί ένα παραδοσιακό εξειδικευμένο πάροχο καινοτόμων υπηρεσιών εφαρμοσμένης πληροφορικής και επικοινωνιών για τη ναυτιλία. Οι λύσεις της εταιρείας είναι γνωστές στην αγορά της ναυτιλίας για την υπεραξία που προσδίδουν με γνώμονα τον εκσυγχρονισμό επιχειρησιακών διαδικασιών, σε άμεση συνάρτηση με την εξομάλυνση του διαχειριστικού κόστους.

Πρόσφατα η αγορά της ναυτιλίας, βρέθηκε αντιμέτωπη με ταξιδιωτικούς περιορισμούς και καθεστώς καθολικής καραντίνας σε πολλά trade areas του πλανήτη. Ως αποτέλεσμα η φυσική παρουσία για inspections και audits έχει καταστεί αδύνατη, δημιουργώντας σοβαρές επιχειρησιακές επιπλοκές και προκλήσεις, σε άγνωστο βάθος χρόνου.

Η συγκεκριμένη συγκυρία βοήθησε να αναδειχθεί η υπάρχουσα υπηρεσία για remote audits και inspections της IQ Solutions, η οποία δίνει άμεση απάντηση στην εν λόγω πρόκληση, μέσω μεικτής πραγματικότητας.

Χρησιμοποιώντας σύνδεση στο διαδίκτυο με συνεχή ροή βίντεο, ομάδες απομακρυσμένων εξειδικευμένων στελεχών, συνδέονται με τα ειδικά γυαλιά που φοράει εν πλω χρήστης, βλέποντας ακριβώς αυτό που βλέπει σε πραγματικό χρόνο. Η ιδιαιτερότητα με τα γυαλιά μεικτής πραγματικότητας έχει να κάνει με την αμφίδρομη διαδραστική σχέση που δημιουργείται εντός του οπτικού πεδίου του εν πλω χρήστη, διότι δίνεται η δυνατότητα σε εξειδικευμένες ομάδες στη στεριά να παρέχουν άμεση υποστήριξη, προβάλλοντας εντός του οπτικού του πεδίου τεκμηριώσεις, εικόνες, βίντεο, manuals, ενώ παράλληλα μπορούν να δίνουν προφορικές οδηγίες δημιουργώντας ένα οπτικο-ακουστικό μείγμα καθοδήγησης.

Η λύση δημιουργεί νέα standards στα inspections και audits του πλοίου, σε επίπεδα ιδεατής αμεσότητας και συνδρομής από τη στεριά. Η λύση προσφέρει μεγάλη αποτελεσματικότητα, επιτρέποντας γρήγορες απαντήσεις σε κρίσιμες ή μη εργασίες, μειώνοντας τα επίπεδα χρόνου διακοπής λειτουργίας, μετακινήσεων και δέσμευσης εξειδικευμένων ανθρώπων.

Όπως αναφέρει ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της IQ Solutions, Πάρης Παπαναστασίου:

«Σε αυτή την πραγματικά δύσκολη εποχή για τους πελάτες μας, η έρευνα δύο ετών της IQ Solutions, φάνηκε να είναι εξαιρετικά χρήσιμη και καθόλα επίκαιρη.

Ο αρχικός μας στόχος όταν ξεκινήσαμε την δημιουργία λύσεων απομακρυσμένων παρεμβάσεων μέσω γυαλιών μεικτής πραγματικότητας, αφορούσε στο προσδοκώμενο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα των πελατών μας να μπορούν να δουν στο πλοίο, να αποφασίσουν και να ενεργήσουν απομακρυσμένα και σε πραγματικό χρόνο, χωρίς καθυστερήσεις και άσκοπη κατανάλωση χρόνου εξειδικευμένου προσωπικού.

Με τους περιορισμούς της πανδημίας υιοθετήσαμε άμεσα άλλον ένα στόχο από τους πελάτες. Η υπηρεσία έλυσε τα χέρια των πελατών μας σε επίπεδο remote inspections και audits, μειώνοντας δραστικά τις λειτουργικές επιπλοκές της πανδημίας.

Η χρήση του συστήματος έξυπνων γυαλιών μεικτής πραγματικότητας από officers στο καράβι, δίνει τη δυνατότητα ζωντανών και εν πλω συνεργειών, από ολόκληρες ομάδες ειδικών τμημάτων του γραφείου, όπως technical, marine και operations. Το κυριότερο από τα σχόλια που λαμβάνουμε, είναι πως σε σύντομο χρονικό διάστημα μειώνουμε δραστικά κόστη σε πολλά επίπεδα, με σύντομο break even επένδυσης.

Πρόκειται για μια αυτόνομη λύση και πράγματι βοηθάει προσδίδοντας επιχειρησιακή συνέχεια την παρούσα περίοδο των περιορισμών. Επιπλέον όμως λόγω της υπεραξίας της, οι πελάτες που ήδη έχουν ξεκινήσει να την χρησιμοποιούν, δεν την αισθάνονται ως μια αναγκαστική λύση, αλλά ως το μέλλον των εν πλω συνεργειών μεταξύ γραφείου και πλοίου, ειδικότερα εκεί όπου η παρουσία και η εποπτεία ειδικών οφείλει να είναι άμεση και αποτελεσματική.

Οι εξειδικευμένοι συνάδελφοι στη στεριά μπορούν να τροφοδοτούν απ’ ευθείας πληροφορίες οι οποίες συνδυάζονται με το οπτικό πεδίο του officer στο καράβι. Τέτοιου είδους άμεση, εν πλω και επί το έργο διαδραστικότητα πολλαπλών εξειδικευμένων στελεχών δεν ήταν ποτέ εφικτή στο παρελθόν.

Βέβαια θα πρέπει να τονιστεί πως υπάρχουν και απαιτήσεις για εν πλω παρεμβάσεις που δύσκολα μπορούν να αντικατασταθούν από την τεχνολογία, λόγω της φύσης και κρισιμότητάς τους.

Σαν solution providers, μάθαμε να εξελισσόμαστε ακούγοντας αποκλειστικά τις ανάγκες των πελατών μας και θεωρούμε πως στο μέλλον θα δούμε περαιτέρω εφαρμογές της λύσης, όπως real time checklists από το γραφείο στο καράβι, έως και trainings»

Σχετικά με την κουλτούρα τις IQ Solutions σε σχέση με τις παρούσες απαιτήσεις τις αγοράς, εν μέσω πανδημίας, ο κος Παπαναστασίου αναφέρει: «Αξίζει να σημειωθεί πως η IQ Solutions, διατηρεί χρόνια την κουλτούρα μεγιστοποίησης της αμεσότητας παρέμβασης στα πλοία, για τις υπηρεσίες της που αφορούν σε ολοκληρωμένα συστήματα πληροφορικής και δορυφορικών επικοινωνιών που παρέχονται στους στόλους των πελατών της.

Είμαστε η μοναδική εταιρεία που μπορεί να στηρίξει ολόκληρα εν πλω οικοσυστήματα πληροφορικής και να μεριμνήσει για την αδιάλειπτή τους λειτουργία χωρίς να χρειάζεται επί τόπου παρέμβαση σε περιπτώσεις προβλήματος, και μάλιστα έχοντας το χρίσμα σε επίπεδο ποιότητας υπηρεσιών και κυβερνο-ασφάλειας από την Bureau Veritas.

Μέσω της λύσης μεικτής πραγματικότητας για remote inspections και audits, βλέπω με μεγάλη χαρά πως η δική μας φιλοσοφία σχετικά με τη μεγιστοποίηση της απομακρυσμένης άμεσης παρέμβασης μπορεί σε συγκεκριμένες περιπτώσεις να υιοθετηθεί και από τμήματα ναυτιλιακών εταιρειών όπως marine, technical και operations.

Χαίρομαι που οι πελάτες μας αισθάνονται πως η τεχνολογία, όταν εφαρμόζεται σωστά και για τον σωστό λόγο μπορεί να δώσει μόνο οφέλη.”

Katerina Raptaki

Maritime : Teleworking and the role of IT during the COVID-19 pandemic

The coronavirus pandemic has been a great shock to global economies.

As most countries are struggling to adjust to this new reality, the IT departments around the world are giving their own fight, trying to support millions of personnel in the new challenge of 100% teleworking. All of a sudden, IT personnel in most companies are recognized as “key players” “critical staff” and are ready to become the drivers of a digitally savvy workforce. The new era heroes!

There is no doubt that this is the first time in history when 100% of most companies’ staff has been asked to work from home without prior notice or some kind of drill or exercise. This has really been done at a pace, speed and scale that has never been seen before.

In this course, some sectors, due to the origin and nature of their business, have been pioneers: Maritime is one of them. Why?

Maritime is now one of the major verticals undergoing transformation through technology. However, the specific industry, due to its nature (having to deal with ships that require 24×7 support), was using teleworking at least two decades before the pandemic.

In the early 2000’s, most of us were using software programs like PCanywhere to remotely connect to our office PC and follow-up emergencies (and even routine tasks!) during after-office hours and weekends. Of course, if an instant power disconnection turned off our office PC, or if the Internet connection (dial – up at the time!) went down, the whole operation went to hell J

None of this seemed to be any technological revolution or innovation back then! It was business as usual! All of us in shipping were sleeping with one eye open, and our spouses definitely remember with horror the sound of the modem connecting with the other side modem across the “modern” telephone infrastructure…

With the Covid outbreak and the requirement to set up teleworking, for Maritime this was a piece of cake! Server upgrades, home laptops, extra licenses, extra Internet bandwidth, leased circuits, VPNs, secure connections, setting up of teleconference equipment and working groups, electronic approvals, all this was completed in no time!

Although normally these are things that take weeks and months—in some cases, probably years to get done, now it took only a couple of days!

Of course the first week was rough: Most employees were struggling to achieve balance between their home and personal life on one side, and work on the other. Most of us ended up working 15 hours a day and having no time for anything else. Of course, very natural, since there wasn’t anything else! Only work and Netflix J

Looking ahead, some believe that the current crisis will spur a greater focus and higher spending on IT. It is safe to believe that spending more on IT will make Shipping more efficient and ultimately help save money.

Lessons learned from the Covid-19 pandemic can accelerate the effort to allow working from any mobile device, anywhere. Now that we are getting a better sense of what works and what doesn’t, leaders are identifying how certain aspects of telework can be improved and made permanent.

There is a question, however: Do Shipping organizations have the adequate culture required to incorporate teleworking in their routine schedule, even when this crisis subsides?

Well, yes, maybe, maybe not! The answer is, in my opinion, that many traditional ship-owners still require the physical presence of their employees and claim that no work is done if you don’t see them face-to-face. Isn’t this a bit weird and contradicting? On one hand we dream the Digital Transformation and prepare to remotely.

Katerina Raptaki has been the ICT Manager of Navios Group of companies for 15 years.

Navios is one of the leading global brands in seaborne shipping, including 4 NYSE-listed companies, with branches in cities all over the world, owning and managing more than 200 vessels (Bulk carriers, Tankers, Containers).

Katerina is also the former president of AMMITEC, the Association of IT Managers in Shipping and current member of the B.o.D.

She has graduated from the National Technical University of Athens (EMP) with a degree in Naval / Mechanical Engineering and has a unique 33-years experience in IT, Communications, Marine Satellite systems, Shipping software, Business Analytics, Cyber Security, Risk Management and Compliance. She has been holding Managerial positions in various companies in Engineering & Shipping sector.

Ιωάννης Ν. Γουσγούνης,
ιδρυτή & ιδιοκτήτη της
SUCCESSKeys.GR

 

ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ
ΜΕ  ΒΑΣΗ ΤΟ
ISO/IEC 27001

 Οι προκλήσεις

Οι απειλές για την προστασία της εμπιστευτικότητας, της ακεραιότητας και της διαθεσιμότητας πληροφοριών σε ηλεκτρονική ή/και φυσική μορφή έχουν αυξηθεί τα τελευταία χρόνια.

Παραδείγματα απειλών είναι η πυρκαγιά, η πλημμύρα, ο σεισμός, η μη εξουσιοδοτημένη πρόσβαση σε πληροφοριακά συστήματα, το κακόβουλο λογισμικό, η κλοπή, η βλάβη εξοπλισμού, λάθη κατά τη χρήση εξοπλισμού, η διάρρηξη κτιρίων, η δυσλειτουργία λογισμικού κ.λπ.

Οι απειλές αυτές εκμεταλλεύονται συνήθως την ύπαρξη τρωτών σημείων (αδυναμιών) στα συστήματα ή/και στους ανθρώπους που τα χειρίζονται, προκειμένου να προκαλέσουν περιστατικά που σχετίζονται με την ασφάλεια πληροφοριών και έχουν επιπτώσεις στην εμπιστευτικότητα, ακεραιότητα και διαθεσιμότητα των πληροφοριών.

Λόγω της αύξησης της εξ’ αποστάσεως εργασίας τους τελευταίους μήνες, η ασφάλεια των πληροφοριών έχει αποκτήσει μεγαλύτερη σημασία και αξία τόσο για επιχειρήσεις όσο και για τους εργαζόμενους σε αυτές.

Τα οφέλη από το ISO/IEC 27001

Τα οφέλη από την ανάπτυξη, εφαρμογή, διατήρηση και συνεχή βελτίωση συστήματος για την ασφάλεια των πληροφοριών με βάση το ISO/IEC 27001 είναι μεταξύ άλλων:

  • Η διαφύλαξη της εμπιστευτικότητας, της ακεραιότητας και της διαθεσιμότητας πολύτιμων, για μια επιχείρηση, πληροφοριών.
  • Η αποφυγή υψηλού κόστους, ως συνέπεια της απώλειας πολύτιμων πληροφοριών.
  • Η αποφυγή προστίμων και λοιπών κυρώσεων σε περίπτωση διαρροής δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα.
  • Η προστασία της φήμης της επιχείρησης και η αύξηση της εμπιστοσύνης ενδιαφερόμενων μερών (πελάτες, μέτοχοι κ.λπ.).

Η επισφράγιση της συμμόρφωσης ενός συστήματος διαχείρισης για την ασφάλεια πληροφοριών με τις απαιτήσεις του διεθνούς προτύπου ISO/IEC 27001 εξασφαλίζεται μέσω της επιθεώρησης του συστήματος από ανεξάρτητο φορέα πιστοποίησης και μέσω της απόκτησης του σχετικού πιστοποιητικού.

Στην SUCCESSKeys.GR υποστηρίζουμε επιχειρήσεις κάθε μεγέθους και κλάδου δραστηριότητας στην ανάπτυξη και εφαρμογή συστήματος διαχείρισης για την ασφάλεια πληροφοριών σύμφωνα με τις απαιτήσεις του διεθνούς προτύπου ISO/IEC 27001.

Επιπλέον, εκπαιδεύουμε το προσωπικό επιχειρήσεων σε βασικές αρχές της ασφάλειας των πληροφοριών, και είμαστε πιστοποιημένοι για να διενεργούμε εσωτερικές επιθεωρήσεις σε συστήματα διαχείρισης για την ασφάλεια των πληροφοριών.