Το Moore Maritime Index (MMI), μια βάση δεδομένων που περιλαμβάνει τα λειτουργικά κόστη και τα έσοδα από περισσότερα από 1,500 πλοία, έχει ενημερωθεί και είναι διαθέσιμη με τα δεδομένα του 2023.
Τα δεδομένα προέρχονται από ελεγμένες οικονομικές καταστάσεις πλοιοκτητριών εταιρειών, και ως εκ τούτου τα αποτελέσματα που παράγονται από το MMI δείχνουν τον «πραγματικό κόσμο» των οικονομικών επιδόσεων του ναυτιλιακού τομέα.
Τα βασικά ευρήματα για το 2023 είναι τα ακόλουθα:
- Στα dry bulk carriers, τα επίπεδα των συνολικών λειτουργικών εξόδων παρέμειναν σε παρόμοια επίπεδα σε σχέση με το 2022, με μόνη εξαίρεση τα Capesize πλοία που παρουσίασαν αύξηση ύψους 7%. Πιο συγκεκριμένα, αύξηση σημειώθηκε στις δαπάνες για ασφάλειες, για επισκευές και συντηρήσεις και για τροφοδοσία των ναυτικών, ενώ αντίθετα παρατηρήθηκε ότι τα λοιπά έξοδα πληρωμάτων, όπως τα ταξιδιωτικά έξοδα και τα έξοδα εκπαίδευσης, μειώθηκαν σε όλες τις κατηγορίες bulk carriers. Oι μισθοί πληρωμάτων, τα διοικητικά έξοδα καθώς και τα έξοδα για εφόδια, λιπαντικά και ανταλλακτικά κινήθηκαν περίπου στα ίδια επίπεδα με το 2022. Όσον αφορά τα έσοδα, τα επίπεδα των ναύλων εμφανίστηκαν μειωμένα το 2023. Οι κατηγορίες των Handysize, Handymax, Panamax σημείωσαν μείωση ναύλων από 44% έως 50%, ενώ τα Capesize πλοία κατέγραψαν τη μικρότερη μείωση ύψους 11%.
- Στα tankers σημειώθηκε αύξηση των συνολικών λειτουργικών τους εξόδων, με εξαίρεση τα πολύ μικρά δεξαμενόπλοια χωρητικότητας κάτω των 20,000 dwt που κατέγραψαν μία μικρή μείωση των λειτουργικών εξόδων κατά 5%. Όλες οι κατηγορίες δεξαμενόπλοιων εμφάνισαν υψηλά κόστη για ανταλλακτικά, ενώ και στις ασφάλειες παρατηρήθηκε αύξηση. Αντιθέτως, τα κόστη πληρωμάτων δεν μεταβλήθηκαν σημαντικά σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Σχετικά με τα έσοδα, τα επίπεδα των ναύλων εμφανίστηκαν βελτιωμένα στα μεγαλύτερα πλοία, με τη μεγαλύτερη αύξηση να σημειώνεται στην κατηγορία των VLCC πλοίων έως και 110%.
Για να αποκτήσετε πρόσβαση στο Moore Maritime Index, επισκεφθείτε τη διεύθυνση moore-index.com.
Moore Maritime Index (MMI), a database that contains operating costs and revenues from more than 1,500 vessels, has been updated and is available with the 2023 data.
The data comes from audited financial statements of ship owning companies and therefore, the results produced by the Index show the “real world” of financial performance of the shipping industry.
The main takeaways are:
- In dry bulk carriers, the level of the total operating expenses remained at similar levels compared to 2022, with the only exception being Capesize vessels which showed an increase of 7%. Specifically, there was an increase in insurance costs, in repairs and maintenance as well as in crew victualling expenses, while on the contrary it was observed that crew other costs, such as travelling and training expenses, decreased in all categories of bulk carriers. Crew salaries, administrative expenses, stores, lubricants and spares were at about the same levels as in 2022. In terms of revenues, the rates appeared reduced in 2023. The categories of Handysize, Handymax and Panamax vessels presented a decrease from 44% to 50%, while Capesize vessels recorded the smallest decrease of 11%.
- Tankers reported an increase in their total operating costs, with the exception of very small tankers under 20,000 dwt which recorded a slight decrease in operating costs of 5%. All categories of tankers presented high costs for spare parts, while an increase was also observed in insurances. In contrast, crew costs did not change significantly compared to the previous year. In terms of revenue, the rates demonstrated improvement especially in the larger vessels, with the highest increase being reported in the VLCC category even up to 110%.
To access the Moore Maritime Index, please visit moore-index.com.