Moore Maritime Index (MMI) 2025

16

Το Moore Maritime Index “MMI“, μια βάση δεδομένων που περιλαμβάνει τα λειτουργικά κόστη και τα έσοδα από περισσότερα από 1,500 πλοία, έχει ενημερωθεί και είναι διαθέσιμη με τα δεδομένα του 2024.

Τα δεδομένα προέρχονται από ελεγμένες οικονομικές καταστάσεις πλοιοκτητριών εταιρειών, και ως εκ τούτου τα αποτελέσματα που παράγονται από το MMI δείχνουν τον «πραγματικό κόσμο» των οικονομικών επιδόσεων του ναυτιλιακού τομέα.

Τα βασικά ευρήματα για το 2024 είναι τα ακόλουθα:

· Στα dry bulk carriers, τα επίπεδα των συνολικών λειτουργικών εξόδων παρέμειναν σε παρόμοια επίπεδα σε σύγκριση με το 2023. Συγκεκριμένα, παρατηρήθηκε αύξηση στα έξοδα ανταλλακτικών, με μόνη εξαίρεση τα πλοία Panamax που εμφάνισαν μείωση 1%. Αντίθετα, υπήρξε μείωση στα έξοδα για επισκευές και συντηρήσεις για όλες τις κατηγορίες των bulk carriers, εκτός από τα πλοία Panamax. Τα έξοδα εφοδίων παρέμειναν σταθερά, εκτός από μία μείωση της τάξεως του 10% που παρατηρήθηκε για τα πλοία Handysize. Όσον αφορά τα έσοδα, τα επίπεδα των ημερήσιων ναύλων εμφανίστηκαν αυξημένα το 2024. Οι κατηγορίες πλοίων Handysize, Handymax και Panamax παρουσίασαν αύξηση μεταξύ 3% και 10%, ενώ τα πλοία Capesize κατέγραψαν την υψηλότερη αύξηση, της τάξεως του 36%.

· Όλες οι κατηγορίες των Tankers κατέγραψαν αύξηση στα έξοδα ανταλλακτικών. Τα έξοδα για επισκευές και συντηρήσεις μειώθηκαν σε σύγκριση με το 2023, ενώ αντίθετα τα πλοία Panamax κατέγραψαν μια σημαντική αύξηση της τάξεως του 30%. Αντίθετα, τα έξοδα λιπαντικών εμφάνισαν αύξηση μεταξύ 2% και 18%, ενώ για τα πλοία Panamax παρέμειναν στο ίδιο επίπεδο. Όσον αφορά τα έσοδα, παρατηρήθηκε μια αντίθετη απόδοση για τα πλοία Panamax σε σχέση με τις υπόλοιπες κατηγορίες Tankers. Ενώ οι ημερήσιοι ναύλοι για όλες τις κατηγορίες μειώθηκαν, τα πλοία Panamax κατέγραψαν μία μικρή αύξηση της τάξεως του 2%.

Για να αποκτήσετε πρόσβαση στο Moore Maritime Index, επισκεφθείτε τη διεύθυνση https://moore-index.com/

 

Moore Maritime Index “MMI”, a database that contains operating costs and revenues from more than 1,500 vessels, has been updated and is available with the 2024 data.

The data comes from audited financial statements of ship owning companies and therefore, the results produced by the Index show the “real world” of financial performance of the shipping industry.

The main takeaways for 2024 are:

· In dry bulk carriers, the level of the total operating expenses remained at similar levels compared to 2023. Specifically, it was observed an increase in spares expenses with the only exception being Panamax vessels which showed a decrease of 1%. On the contrary, there was a decrease in the repairs and maintenance expenses for all categories of bulk carriers except for the Panamax vessels. Stores expenses remained stable, apart from a 10% decrease for the Handysize vessels. In terms of revenue, the rates appeared increased in 2024. The categories of Handysize, Handymax and Panamax vessels presented an increase between 3% and 10%, while the Capesize vessels recorded the highest increase of 36%.

· All categories of Tankers reported an increase in the spares expenses. The repairs and maintenance were decreased in comparison to 2023, whereas the Panamax vessels recorded a significant increase of 30%. On the contrary, the lubricants expenses showed an increase between 2% and 18%, whereas for Panamax vessels remained at the same level. In terms of revenue, a contrasting performance was observed for the Panamax vessels relative to the rest categories of Tankers. The daily rates for all categories were decreased, whereas the Panamax vessels registered an increase of 2%.

To access the Moore Maritime Index, please visit https://moore-index.com/