Κρουαζιερόπλοια προς άγνωστες κατευθύνσεις και λιμάνια

1064

Θεόδωρος Κόντες
Πρόεδρος  της Ενώσεως Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων & Φορέων Ναυτιλίας

Διανύοντας την τρίτη εβδομάδα του Απριλίου και αναφερόμενοι στις αρχικές προβλέψεις των εταιρειών για restart τέλος Απριλίου με αρχές Μαΐου. Δυστυχώς αυτό δεν φαίνεται να είναι εφικτό και οι περισσότερες εταιρείες τώρα προγραμματίζουν και μεταφέρουν την ημερομηνία για Ιούνιο, αλλά και άλλες Ιούλιο.

Τα λιμάνια συνεχίζουν να παραμένουν κλειστά για τους επιβάτες και πληρώματα, αλλά και οι αερομεταφορές άκρως περιορισμένες.

Υπολογίζεται ότι το restart αυτό της κρουαζιέρας δεν θα είναι εύκολη υπόθεση και θέλει τον χρόνο του αλλά και να ακολουθηθεί η σωστή σειρά επαναλειτουργίας των απαιτούμενων διαδικασιών για την ασφαλή και full operational πρόσβαση στον θαλάσσιο τουρισμό γενικότερα.

Η παράταση αυτή της επαναφοράς στην κανονικότητα δημιουργεί τεράστια προβλήματα στο industry της κρουαζιέρας αφού βρέθηκαν επιβάτες εγκλωβισμένοι στα πλοία που έψαχναν να βρουν λιμάνι να επιτρέπεται η αποβίβαση τους.

Επίσης το ίδιο εγκλωβισμένα είναι και τα πληρώματα μια που δεν επιτρέπεται η αποβίβασή τους, αλλά και ότι δεν υπάρχουν πτήσεις για επαναπατρισμό τελευταία. Μεγάλες εταιρείες κρουαζιέρας αναγκάσθηκαν να συγκεντρώσουν ικανό αριθμό πληρωμάτων σε συγκεκριμένο πλοίο για να αναχωρήσουν διά θαλάσσης κυρίως στους ασιατικούς προορισμούς τους θυμίζοντας εποχές το 50, που οι ναυτικοί ταξίδευαν με πλοία και τρένα για αρκετές μέρες για να επιβιβασθούν στο πλοίο και το ίδιο για την επιστροφή τους.

Οι εταιρείες φοβούμενοι για περαιτέρω παράταση της ακινησίας των πλοίων και λόγω του υψηλού κόστους ακινησίας πλοίων με πλήρες πλήρωμα προσπαθούν με κάθε τρόπο να επαναπατρίσουν τα πληρώματά τους και να θέσουν σε cold lay up τα πλοία τους ως οικονομικότερη λύση.

Αναζητώντας λοιπόν το σύνολο των κρουαζιεροπλοίων που βρίσκονται ανά τον κόσμο βλέπουμε ότι ορισμένα πλοία που ενήργησαν έγκαιρα έχουν μεθορμίσει σε διάφορους λιμένες ή αγκυροβόλια, αλλά και άλλα να ταξιδεύουν στο πουθενά προσπαθώντας να βρουν ασφαλές καταφύγιο.

 

Η διασπορά των πλοίων φαίνεται να είναι η εξής:

European Positions

  • Canary Islands / Azores                      13
  • Mediterranean / Black Sea                   37

(Συμπεριλαμβανομένων 11 στην Ελλάδα)

  • Ireland / UK / British Isles                   17
  • North Sea / Baltic Sea                         28

Total in Europe                                     95 vessels

  • Επίσης υπάρχουν επιπλέον πλοία drifting ή ταξιδεύουν στο πουθενά στην Μεσόγειο περίπου 12

U.S.A. Positions.

  • Lay up στην Florida U.S.A. περίπου                    22
    (Mega Cruisers ανυπολόγιστης αξίας)
  • Υπόλοιποι λιμένες U.S.A. (North)                        32
  • South America περίπου                                     24
  • Πλοία που υπάρχουν σε διάφορα
    νησιά U.S.A. Coasts drifting ή αγκυροβόλιο        30

Asia / Australia

  • Asia area περίπου                                          31
  • Australia περίπου                                           8
  • Διάφορα πλοία drifting ή ταξιδεύοντας
    προς ανεύρεση προορισμού ανά την
    υφήλιο περίπου                                            28

Έτσι λοιπόν φαίνεται ότι υπάρχουν συνολικά περίπου 282 πλοία παροπλισμένα και φυσικά ανενεργά για αρκετό χρονικό διάστημα και άγνωστο για πόσο καιρό ακόμη.

Είναι βέβαια άγνωστος ο χρόνος επανεκκίνησης για κάθε προορισμό ανεξαρτήτως και φυσικά θα εξαρτηθεί από την ομαλοποίηση της κάθε περιοχής λειτουργίας τους, αλλά και της προέλευσης των επιβατών τουριστών.

Σπουδαίο ρόλο παίζουν οι αερομεταφορές, λιμάνια, αλλά το σπουδαιότερο η επικοινωνία με τους ενδιαφερόμενους για διακοπές στον θαλάσσιο τουρισμό.

Οι εν λόγω διαδικασίες με σπουδαιότερη την επαναφορά των ενδιαφερομένων στο industry είναι αρκετά δύσκολες και χρονοβόρες για να μπορέσουν να φτάσουν την κρουαζιέρα στα επίπεδα πριν την κατάρρευση από το εν λόγω COVID – 19.

Πρέπει να αναφέρουμε την πρόσφατη αναφορά του CDC των Ηνωμένων Πολιτειών που έγινε ιδιαίτερα λεπτομερής σε γεγονότα και αριθμούς σε συγκεκριμένες περιοχές και κρουαζιερόπλοια με συμβάντα και προβλήματα που προβληματίζουν τους operators.

Συγκεκριμένα αναφέρονται εγκλωβισμένοι περίπου 12.000 επιβάτες ακόμη αναζητώντας διαφυγή προς τους προορισμούς τους, αλλά και περίπου 90.000 πληρώματα εγκλωβισμένα στα πλοία με άκρως δύσκολες διαδικασίες επαναπατρισμού.

Στα πλοία που βρίσκονται στις ΗΠΑ είναι εγκλωβισμένοι περίπου 32.000 west coast και 47.800 east coast και Bahamas πληρώματα.

Το CDC έχει ήδη ετοιμάσει διαδικασίες και κανονισμούς που θα πρέπει να εφαρμοστούν άμεσα στις ΗΠΑ για τα πλοία που θα επαναλειτουργήσουν στην περιοχή με U.S.A. επιβάτες.

Οι διαδικασίες αυτές / κανονισμοί είναι σχετικά με επειδημίες και συγκεκριμένα αρχόμενες από το COVID – 19 για την ασφαλή λειτουργία πλοίων και επιβαινόντων public health management for cruisers HHS / CDC με “no sail order – cruise – ships” όπου δεν εφαρμόζονται οι κανονισμοί με ανάλογες ποινές σε πλοία αλλά και management εταιρείες και operators.

Τέλος είναι πλέον σίγουρη η ζημιά στα ναυπηγεία της Ευρώπης που κατασκευάζονται τα εν λόγω πλοία μια που ήδη υπάρχουν ακυρώσεις νέων, η καθυστέρηση παραλαβής κλπ. και φυσικά ούτε λόγος για κατασκευή νέων πλοίων.

Ο χρόνος πλήρους επούλωσης της εν λόγω καταστροφής προβλέπεται να είναι περίπου τα 4 έτη.

Ας ελπίσουμε ότι η επιστήμη θα βοηθήσει τα μέγιστα για την επώαση από το COVID – 19 και το συντομότερο να επανέλθουμε στην κανονικότητα.