Είναι η τιμή ο καθοριστικός παράγοντας επιλογής ενός ξενοδοχείου;

138
Tasos Gousios Alpha Marketing Greece
Tasos Gousios Alpha Marketing Greece

 

Επειδή γίνεται πολύς λόγος και αναπτύσσονται όλο και περισσότερες εφαρμογές που συγκρίνουν τιμές «ανταγωνισμού» και προτείνουν την «ιδανική τιμή» για κάθε κατάλυμα μια συγκεκριμένη περίοδο, διερευνήσαμε το θέμα ανατρέχοντας σε επιστημονικές και κλαδικές έρευνες και διαπιστώσαμε το εξής:

 

Η τιμή είναι ένας σημαντικός, αλλά όχι πάντα ο καθοριστικός παράγοντας στην επιλογή ενός ξενοδοχείου, καθώς οι ταξιδιώτες λαμβάνουν υπόψη και άλλους παράγοντες που επηρεάζουν την εμπειρία τους. Η απόφαση εξαρτάται από τον τύπο του ταξιδιού, τις προσωπικές προτιμήσεις και τον προϋπολογισμό κάθε ταξιδιώτη.

Οι περισσότεροι ταξιδιώτες αναζητούν τη βέλτιστη σχέση ποιότητας-τιμής (value for money), δηλαδή ξενοδοχεία που προσφέρουν υψηλής ποιότητας υπηρεσίες σε λογικές τιμές. Έτσι, αν και η τιμή είναι σημαντική, θεωρείται μέσα στο πλαίσιο της συνολικής αξίας που προσφέρει το ξενοδοχείο σε σχέση με τις παροχές του.

Αξιοσημείωτη είναι και η κατηγοριοποίηση των ταξιδιωτών που εν πολλοίς καθορίζει και την ταυτότητα που η Διοίκηση ενός ξενοδοχείου επιθυμεί να προβάλλει.

Για ποιους ταξιδιώτες η τιμή είναι καθοριστική:

  1. Ταξιδιώτες με περιορισμένο προϋπολογισμό: Άτομα που ταξιδεύουν με συγκεκριμένο προϋπολογισμό (π.χ., φοιτητές, backpackers) συχνά επιλέγουν τα πιο οικονομικά καταλύματα, ακόμα κι αν αυτό σημαίνει λιγότερες ανέσεις.
  2. Μικρής διάρκειας διαμονή: Όταν κάποιος ταξιδεύει για μικρό διάστημα, όπως σε μια διανυκτέρευση, μπορεί να δίνει μεγαλύτερη σημασία στην τιμή και λιγότερη στις παροχές.
  3. Οικογένειες: Οικογένειες με παιδιά συχνά αναζητούν οικονομικά πακέτα διαμονής ή προσφορές, για να περιορίσουν το συνολικό κόστος.

 

Για ποιους η τιμή δεν είναι ο καθοριστικός παράγοντας:

  1. Ταξιδιώτες αναψυχής: Για αυτούς, η εμπειρία και οι παροχές (όπως πισίνα, εστιατόρια, σπα) είναι πιο σημαντικές, ειδικά αν το ξενοδοχείο αποτελεί μέρος των διακοπών και όχι απλώς ένα σημείο για διανυκτέρευση.
  2. Επαγγελματίες ταξιδιώτες: Για επαγγελματικά ταξίδια, η τοποθεσία, η ποιότητα των υπηρεσιών, και η άνεση στο δωμάτιο παίζουν σημαντικότερο ρόλο από την τιμή, ιδιαίτερα όταν το κόστος καλύπτεται από την εταιρεία.
  3. Ταξιδιώτες πολυτελείας: Οι τουρίστες που αναζητούν πολυτέλεια και εξειδικευμένες υπηρεσίες δίνουν προτεραιότητα στην εμπειρία και την ποιότητα, παρά στην τιμή.

Συνοψίζοντας, η τιμή είναι σημαντική αλλά όχι από μόνη της καθοριστική για όλους τους τύπους ταξιδιωτών. Άλλοι παράγοντες, όπως η τοποθεσία, οι παροχές, η καθαριότητα και η φήμη, μπορεί να διαδραματίζουν εξίσου σημαντικό ρόλο στην τελική απόφαση.

Συνιστάται λοιπόν στις διοικήσεις ξενοδοχείων να επενδύουν περισσότερο χρόνο στην αξιολόγηση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών, είτε πρόκειται για τις υποδομές, επίπλωση, δίκτυο wifi, κλπ., και να αφουγκράζονται τα σχόλια των επισκεπτών μια και αυτοί είναι που χτίζουν ή γκρεμίζουν τη φήμη ενός ξενοδοχείου.

Τα μάτια μας 14 στον πελάτη και τις επιθυμίες του!