Συνέντευξη της κ. Paillette Palaiologou

92

Γνωρίζουμε ότι η Bureau Veritas είναι μια εταιρία με μακρά ιστορία κι ένα ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων.

Η Bureau Veritas είναι παγκόσμιος ηγέτης στις υπηρεσίες εργαστηριακών δοκιμών, επιθεώρησης και πιστοποίησης (TIC), εξυπηρετώντας τις θαλάσσιες και υπεράκτιες βιομηχανίες. Παρέχει υπηρεσίες ταξινόμησης, πιστοποίησης καθώς και τεχνικές υπηρεσίες -συμπεριλαμβανομένων των δοκιμών καυσίμων.

Η Bureau Veritas συνεργάζεται στενά με τους πελάτες της για να τους βοηθά να βελτιστοποιήσουν την ασφάλεια και την απόδοση των περιουσιακών τους στοιχείων. Εξειδικευμένη σε όλους τους τύπους πλοίων, η BV παρέχει επίσης κορυφαία τεχνογνωσία σε μεγάλη ποικιλία εξειδικευμένων πλοίων, συμπεριλαμβανομένων των LNG carriers, των πολύ μεγάλων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, των FSRU / FSU και των κρουαζιερόπλοιων.

Ένας βασικός τομέας στον οποίο εστιάζει η BV είναι η υποστήριξη της ασφάλειας και των νέων τεχνολογιών σε όλη την αλυσίδα εφοδιασμού αερίου. Η BV είναι ο ηγέτης σε νέες παραγγελίες πλοίων LNG as fuel καθώς και πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου.

Ιδρύθηκε το 1828 και σήμερα απασχολεί περισσότερους από 74.000 υπαλλήλους σε περίπου 1.400 γραφεία και εργαστήρια σε όλο τον κόσμο, με ένα δίκτυο 2.300 υψηλά ειδικευμένων επιθεωρητών και εμπειρογνωμόνων που λειτουργούν σε 180 σημεία ανά τον κόσμο, καλύπτοντας 90 χώρες. Η Bureau Veritas είναι εισηγμένη στο Euronext Paris και ανήκει στον Next 20 index.

Σε ποιους τομείς, πέραν του Marine, δραστηριοποιείται η Bureau Veritas?

Η Bureau Veritas έχει έναν άξονα δραστηριοτήτων που αποτελείται από έξι (6) κεντρικά business lines:

  • Marine & Offshore
  • Industry
  • Certification
  • Building & Infrastructure
  • Agrifood & Commodities
  • Consumer Products

Πελάτες μας είναι μερικές από τις μεγαλύτερες εταιρίες σε παγκόσμιο επίπεδο, με τις οποίες διατηρούμε μακροχρόνια και αγαστή συνεργασία.

Δώστε μας μια εικόνα του τομέα του Marine & Offshore της Bureau Veritas

 Ο στόλος της Bureau Veritas αποτελείται 11.303 πλοία συνολικής χωρητικότητας 120 εκατομμυρίων GT με μέσο όρο ηλικίας τα 13,8 χρόνια. Ο στόλος αποτελείται από πλοία τύπου Bulk Carrier (35%), Δεξαμενόπλοια – Τankers (20%), Containers (16%), Gas Carriers, Cargo ships, Passenger ships, Offshore και άλλα. Όπως είναι αναμενόμενο, η πλειοψηφία των πλοιοκτητριών εταιριών είναι ελληνικών συμφερόντων ακολουθούμενες από Γαλλικές, Κινέζικες, Σιγκαπουριάνικες, Βρετανικές, Γερμανικές, Ολλανδικές, Ιταλικές, Τούρκικες, Γιαπωνέζικες και άλλες.

Ταυτόχρονα, περισσότερα από 1.500 πλοία διαφόρων τύπων και χωρητικότητας που ξεπερνά τα 14 εκατομμύρια GT βρίσκονται υπό κατασκευή σε διάφορα ναυπηγία ανά τον κόσμο και πρόκειται να προστεθούν στον στόλο της εταιρίας μας.

Πρόσφατα έγιναν κάποιες αλλαγές στο Bureau Veritas που αφορούν άμεσα στο γραφείο του Πειραιά.

Πράγματι, από την 01η Οκτωβρίου του τρέχοντος έτους το γραφείο του Bureau Veritas  στον Πειραιά αποτελεί την έδρα της νεοσυσταθείσας Hellenic, Black Sea & Adriatic Zone (HBSA). Η απόφαση των κεντρικών γραφείων της εταιρίας μας να αναβαθμίσουν το προϋπάρχον Hellenic & Black Sea Region (HBS) μετατρέποντας το σε Ζώνη η οποία συμπεριλαμβάνει πέραν της Ελλάδας άλλες επτά (7) χώρες των Βαλκανίων, της Μαύρης Θάλασσας και της Αδριατικής αποτελεί μια έμπρακτη αναγνώριση της αποτελεσματικής δουλειάς που γίνεται στο γραφείο του Πειραιά.

Ποιες χώρες αποτελούν σήμερα την Hellenic, Black Sea & Adriatic Zone?

Πέραν της Ελλάδας, η Ζώνη αποτελείται από την Κύπρο, τη Μάλτα, την Κροατία, τη Ρουμανία, την Ουκρανία, τη Σερβία – Μαυροβούνιο, και τη Βουλγαρία.

Συνολικά, οι χώρες της Ζώνης διαχειρίζονται έναν στόλο που αποτελείται από όλους τους τύπους πλοίων και φτάνουν σε σύνολο τα 1.070 πλοία χωρητικότητας 38.3 εκατομμυρίων GT, μέσου όρου ηλικίας μόλις 10 ετών.

Επιπροσθέτως, , 45 πλοία συνολικής χωρητικότητας 3 εκατομμυρίων GT βρίσκονται υπό κατασκευή σε διάφορα ναυπηγία κυρίως της Κίνας και της Κορέας.

Η ναυτιλιακή κοινότητα απασχολείται ιδιαίτερα τελευταία από μια σειρά κανονισμών, κυρίως περιβαλλοντικών, με αποκορύφωμα το κανονισμό για τον περιορισμό των εκπομπών διοξειδίου του θείου μετά το 2020. Πως αντιμετωπίζει το BV το θέμα αυτό και τι υποστήριξη προσφέρει στους πελάτες του?

Ξεκινώντας από το θέμα του IMO 2020 Sulfur Cap, οι πλοιοκτήτες βρίσκονται μπροστά σε δύσκολες αποφάσεις σχετικά με το ποιά μέθοδο συμμόρφωσης θα ακολουθήσουν. Στο Bureau Veritas και συγκεκριμένα στη γεωγραφική μας ζώνη, έχουμε φροντίσει ώστε να υπάρχουν διαθέσιμα στους πελάτες μας, η τεχνογνωσία και οι κατάλληλοι εξειδικευμένοι ειδικοί και υπηρεσίες που θα τους βοηθήσουν αφ’ενός να πάρουν την κατάλληλη απόφαση που θα ταιριάζει στις ιδιαιτερότητες του στόλου τους, αλλά και στην περεταίρω σωστή τεχνικά εφαρμογή της απόφασης αυτής. Συγκεκριμένα, όσον αφορά τη χρήση των νέων αποθειωμένων καυσίμων, η υπηρεσία Verifuel, διαθέτει βαθειά γνώση και εμπειρία στο θέμα των ναυτιλιακών καυσίμων, και επιπλέον στην Αθήνα ένα από τα παγκοσμίως πιο προηγμένα εργαστήρια ανάλυσης λιπαντικών και καυσίμων. Μπορεί έτσι να πληροφορήσει τους πελάτες μας για τις τεχνικές προκλήσεις των νέων καυσίμων, αλλά και τον καλύτερο τρόπο ώστε να προετοιμαστούν σωστά για αυτά. Για τους πελάτες μας που θα αποφασίσουν να εγκαταστήσουν scrubbers έχουμε φροντίσει από πολύ νωρίς να εκπαιδεύσουμε κατάλληλα το τοπικό μας γραφείο ώστε όλες οι εγκρίσεις σχεδίων (plan approval) για πλοία της ζώνης μας να γίνονται από το γραφείο μας στον Πειραιά. Το τμήμα Technology & Innovation φροντίζει για το συντονισμό όλων των εμπλεκόμενων γραφείων του BV στο project, από τη χώρα του κατασκευαστή μέχρι τη χώρα του ναυπηγείου μετασκευής. Τέλος το τμήμα συμβουλευτικών υπηρεσιών (BV Solutions) έχει τη δυνατότητα εκπόνησης μελετών εφικτότητας αλλά και ολοκληρωμένων μελετών και σχεδίων εκατάστασης. Έτσι οι πελάτες μας έχουν δίπλα τους έναν αξιόπιστο συνεργάτη για οτιδήποτε τους απασχολήσει σε ένα τόσο μεγάλο project, από το αρχικό στάδιο της επιλογής μέχρι την έκδοση των πιστοποιητικών μετά την εγκατάσταση. Αν τώρα οι πελάτες μας διερευνούν τη χρήση εναλλακτικών καυσίμων, όπως LNG LPG άλλα, το τμήμα Technology & Innovation μπορεί να τους βοηθήσει ουσιαστικά και σε αυτό, αντλώντας από τη μεγάλη εμπειρία του BV στον τομέα αυτό, τόσο από συμμετοχή του σε Joint Industry Projects όσο και από πραγματικές εφαρμογές σε πλοία με Bureau Veritas Class.

Κοιτώντας όμως και στο όχι και τόσο μακρινό μέλλον, πέρα από το IMO Sulfur Cap, οι επερχόμενες απαιτήσεις για τη μείωση των αερίων θερμοκηπίου θα οδηγήσουν σε δραστικές αλλαγές στην τεχνολογία πρόωσης των πλοίων για μείωση της εξάρτησης από τα ορυκτά καύσιμα. Και σ’αυτό τον τομέα, το τμήμα Technology & Innovation μπορεί να ενημερώσει τους πελάτες μας για τις τεχνολογίες που αναπτύσσονται και στην εξέλιξη των οποίων το BV παίζει ενεργό ρόλο.

Μιλώντας για το μέλλον στη Ναυτιλία, ποιά είναι η υποστήριξη που προσφέρει το BV στους πελάτες του για την εκμετάλλευση των ευκαιριών αλλά και την αντιμετώπιση των προκλήσεων από την ολοένα και περισσότερη εφαρμογή της ψηφιακής τεχνολογίας στη ναυτιλία.

Τα πλεονεκτήματα που προσφέρει η χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας στην καθημερινότητα της διαχείρησης ενός στόλου είναι προφανή. Το BV φρόντισε από πολύ νωρίς να εφαρμόσει ένα εκτενές πρόγραμμα «ψηφιοποίησης» (digitalization) τόσο στις εσωτερκές του διεργασίες όσο και στις ψηφιακές υπηρεσίες και εφαρμογές που προσφέρει στους πελάτες του. Ξεκινώντας από τη δική μας καθημερινότητα, εδώ και πάνω από 7 χρόνια η διαδικασία ελέγχου σχεδίων είναι πλήρως ψηφιοποιημένη, με ηλεκτρονική υποβολή στη διαδικτυακή μας πλατφόρμα και παρακολούθηση των σχολίων και της τελικής έγκρισης μέσω αυτής σε πλήρη διαφάνεια με τους πελάτες μας. Οι επιθεωρητές μας πλέον εκτελούν επιθεωρήσεις και υποβάλλουν αναφορές με χρήση φορητών συσκευών και ειδικών εφαρμογών μειώνοντας αισθητά το χρόνο από την επιθεώρηση μέχρι την έκδοση των πιστοποιητικών. Περνώντας τώρα στις υπηρεσίες προς τους πελάτες μας, έχουμε αναπτύξει μια σειρά από ψηφιακές και διαδυκτυακές εφαρμογές που διευκολύνουν την καθημερινή διαχείριση του στόλου των πελατών μας. Σαν χαρακτηρηστικά παραδείγματα αναφέρω την παρακολούθηση του survey status από το κινητό τηλέφωνο, την εφαρμογή για την προετοιμασία του πλοίου για port state control inspection και την εφαρμογή για τον έλεγχο της συμβατότητας επικίνδυνων φορτίων με το πλοίο. Χρησιμοποιώντας στο έπακρο τις δυνατότητες της τεχνολογίας, προτείνουμε πλέον την παρακολούθηση της συντήρησης της μεταλλικής κατασκευής και της μηχανολογικής εγκατάστασης μέσω ενός «ψηφιακού αντιγράφου» (digital twin) του πλοίου, στην πρωτοποριακή εφαρμογή μας VeriSTAR Asset Integrity Management (AIM) 3D.

Η ψηφιοποίηση όμως δεν έρχεται χωρίς κινδύνους. Στις μέρες μας οι κακόβουλες κυβερνοεπιθέσεις αποτελούν τη νέα απειλή. Και σε αυτό όμως στο Bureau Veritas είμαστε έτοιμοι να βοηθήσουμε. Τα νέα Class Notations “CYBER MANAGED” και “CYBER SECURE” προσφέρουν μια πρακτικά εφαρμόσιμη μεθοδολογία στη διαχειρήστρια εταιρεία για να θωρακιστεί απέναντι στις νέες απειλές. Η εξέλιξη αυτών των Class Notations έγινε με ενεργή ανάμειξη του γραφείου μας, που οργάνωσε στην Ελλάδα μια ομάδα εργασίας από ναυτιλιακές εταιρείες, εταιρείες πληροφορικής και κατασκευαστές hardware λύσεων προστασίας. Μπορέσαμε έτσι και συγκεντρώσαμε από τη μια τις ανάγκες της αγοράς και από την άλλη όλες τις πιθανές τεχνολογικές λύσεις. Το τελικό αποτέλεσμα αποτελεί ένα πολύτιμο εργαλείο που συνδυάζει μια εύκολα εφαρμόσιμη μεθοδολογία risk assessment με πολλά παραδείγματα αντιμετώπισης των πιο γνωστών κυβερνο-απειλών. Το τμήμα μας Technology & Innovation στον Πειραιά μπορεί να προσφέρει πολλές πληροφορίες σχετικά με το θέμα αυτό σε κάθε ενδιαφερόμενο.

Κυρία Παλαιολόγου, είστε η πρώτη γυναίκα που κατέκτησε την θέση της Vice President Hellenic, Black Sea and Adriatic Zone. Εργάζεστε σκληρά και είστε φύσει αισιόδοξος άνθρωπος. Ποίο είναι κατά τη γνώμη σας το μοντέλο του επιτυχημένου management?

Πιστεύω ακράδαντα στην ομαδική εργασία. Η επιτυχία δεν είναι αποτέλεσμα ενός ατόμου ούτε μια μεμονωμένης κίνησης ή απόφασης αλλά μιας ομάδας ανθρώπων που προκειμένου να επιτύχει έναν κοινό στόχο, συνδυάζει τα ταλέντα και τις δεξιότητες που κάνουν τον καθένα ξεχωριστό. Ο στόχος μας στο BV είναι να προσφέρουμε υψηλής ποιότητας υπηρεσίες στους πελάτες μας 24 ώρες το εικοσιτετράωρο, 7 μέρες την εβδομάδα, 365 μέρες τον χρόνο. Η εξέλιξη της τεχνολογίας αποτελεί έναν σημαντικό επικουρικό παράγοντα που βοηθά στην παροχή των υπηρεσιών μας πιο γρήγορα και αποτελεσματικά. Ωστόσο, πάντα έχουμε κατά νου ότι το κλειδί για την επιτυχία είναι η ομαδική εργασία.