Συνέντευξη του κ. Κωστή Φραγκούλη

386

Συνέντευξη στον Γιάννη Μεγαριώτη

Ο κ. Κωστής Φραγκούλης, ιδρυτής και CEO της εταιρείας Franman, μας μιλάει για τα πρώτα βήματα της εταιρείας, τις αρχικές συνεργασίες με καταξιωμένες εταιρείες στο χώρο της ναυτιλίας, καθώς και τη γιγάντωσή της, έχοντας σαν πρότυπο τη φιλοσοφία των μεγαλύτερων Ιαπωνικών trading houses.

Κύριε Φραγκούλη, η εταιρεία σας Franman από πότε άρχισε να δραστηριοποιείται στο χώρο της ναυτιλίας και γιατί αποφασίσατε να επικεντρωθείτε στις αγορές της Άπω Ανατολής;

Ξεκίνησα την εταιρεία το Μάιο  του  1991 με την αντιπροσώπευση της Αμερικανικής Metritape. Έναν πολύ καλό κατασκευαστή συστημάτων tank level gauging. Mεσαίου μεγέθους εργοστάσιο, αλλά εξαιρετική εταιρεία και με πολύ καλό μερίδιο στην ελληνική αγορά. Ήταν πολύ καλό σχολείο για εμένα και οι καλές της πωλήσεις έφεραν τα απαραίτητα έσοδα που χρειαζόμουν για την ανάπτυξη της εταιρείας.

Την επόμενη χρονιά ξεκίνησε η πρώτη μας συνεργασία με Ιάπωνα κατασκευαστή, την εταιρεία Naniwa Pump και μέσα από αυτήν τη σχέση ήρθαν και άλλες συνεργασίες στην Ιαπωνία. Τα καλά αποτελέσματα από τις πρώτες συνεργασίες δημιούργησαν καλή φήμη γύρω από το όνομά μας και κάναμε πολλές και καλές συνεργασίες στην Ιαπωνία, εκτός της Naniwa, όπως με Tanabe, Yanmar, Sunflame, Tsuji, Taiyo, Kobe Steel κ.α

Το 2000 υπογράψαμε τις πρώτες μας συνεργασίες σε Νότιο Κορέα και Κίνα. Το 2002 ανοίξαμε την Franman Japan, που ουσιαστικά έπαιξε τον ρόλο του liaison office με σκοπό να μας κάνει introduce σε εταιρείες σε Ιαπωνία, Κορέα και Κίνα. Θα έλεγα πως κάποια πράγματα στην ζωή μας γίνονται και λίγο από τύχη και λίγο από ικανότητα. Το ένα έφερε το άλλο και χτίσαμε σημαντικές συνεργασίες κυρίως σε Ιαπωνία και Κορέα και έτσι όταν ξεκίνησαν τα μαζικά newbuildings των Ελλήνων πλοιοκτητών σε αυτές τις χώρες ήμασταν well positioned και τα πήγαμε πολύ καλά, τόσο στα newbuildings όσο και στο trading. Το 2003 κάναμε και το πρώτο μας σημαντικό άνοιγμα στην Κίνα με το joint venture με τη Sinostar στο κομμάτι του shiprepairing.

H Franman είναι το 1ο Ελληνικό trading house, στα πρότυπα των Ιαπωνικών. Μιλήστε μας λίγο για αυτή την καινοτομία που αναπτύξατε και την εμπορική σας φιλοσοφία.

Όταν ξεκίνησε η Franman, πριν από 28 χρόνια, οι περισσότερες εταιρείες του χώρου μας ήταν ατομικές  επιχειρήσεις ή μικρές οικογενειακές 2-3 ατόμων, με ένα αντικείμενο. Συνήθως αντιπροσώπευαν μερικούς κατασκευαστές. Μέσα από τα ταξίδια μου στην Ιαπωνία, ήρθα σε επαφή με trading houses και μου άρεσε η πολύπλευρη δραστηριότητα και το concept του “One Stop Shop Philosophy” όπου ουσιαστικά χρησιμοποιείς το brand σου που έχει γίνει γνωστό και το πελατολόγιο σου, προσφέροντας πιο πολλές υπηρεσίες και προϊόντα.

Πάνω σε αυτά τα Ιαπωνικά πρότυπα αναπτύχθηκε η Franman και αυτό το μοντέλο που ακολουθήσαμε είχε αποδοχή και μας έφερε ανάπτυξη και επιτυχία. Τώρα είναι κάτι πολύ πιο διαδεδομένο, αλλά πιστέψτε με, 20 χρόνια πριν ήταν κάτι άγνωστο. Μπορώ λοιπόν να πω πως αυτή η εμπορική φιλοσοφία μας ανέδειξε και μας έφερε την ανάπτυξη και την αναγνώριση και έτσι δημιουργήθηκε το πρώτο ελληνικό trading house.

Έχω ακούσει στην αγορά πως πολλά στελέχη σας είναι κοντά σας από τα πρώτα χρόνια της εταιρείας, ενώ επίσης διατηρείτε μακροχρόνιες συνεργασίες με εταιρείες που αντιπροσωπεύετε. Φαντάζομαι πως δεν θα είναι καθόλου εύκολο αυτό.

Ναι, είναι αλήθεια όσον αφορά τα βασικά στελέχη. Ίσως έχουμε επηρεαστεί λίγο και από τους φίλους μας τους Ιάπωνες που διατηρούν μακροχρόνιες συνεργασίες. Το ίδιο ισχύει και με τους συνεργάτες μας, οι περισσότερες μας συνεργασίες είναι άνω των 20 χρόνων. Φαντάζομαι πως αυτή η σταθερότητα είναι θετική και δείγμα του ότι υπάρχει μια αμοιβαία εμπιστοσύνη και επιτυχημένη συνεργασία.

Οι επιχειρήσεις απαιτούν γερό στομάχι και μεγάλη επιμονή και υπομονή. Όμως ταυτόχρονα, πρέπει να πω πως όταν βλέπω πως μια συνεργασία δεν περπατάει ή δεν υπάρχει η ανάλογη χημεία, την σταματώ αμέσως. Είναι πολύ σημαντικό να υπάρχει καλή χημεία σε μια συνεργασία. Είναι το Α και το Ω. Στην Franman, είμαστε μια μεγάλη οικογένεια και όταν επιλέγω ένα συνεργάτη, το στοιχείο του χαρακτήρα είναι ίσως πιο βασικό και από τα qualifications ή και τα επαγγελματικά προσόντα.

Είναι σημαντικό για εμένα να συνεργάζομαι με ανθρώπους που μου ταιριάζουν. Όσες φορές δεν υπήρχε αυτό το στοιχείο οι συνεργασίες δεν ευδοκίμησαν και δεν είχαν διάρκεια. Βέβαια, από όλες τις εταιρείες περνάνε άτομα που κάθονται μερικά χρόνια και μετά αλλάζουν. Στα πιο νέα άτομα αυτό είναι συνηθισμένο. Το σίγουρο πάντως είναι, πως όσοι πέρασαν από την Franman πήγαν καλά στη συνέχεια και έχει αποδειχθεί πως η προϋπηρεσία κοντά μας είναι excellent reference στην αγορά μας.

Αντιπροσωπεύετε τον Ιαπωνικό όμιλο Yanmar στην Ελληνική αγορά. Θα ήθελα να μας μιλήσετε για αυτήν την συνεργασία και πόσο σημαντική ήταν στην επιτυχημένη πορεία σας.

Είναι μια συνεργασία που ξεκίνησε το 1996 και βέβαια ήταν στρατηγικής σημασίας για την εταιρεία μας. Η Yanmar είναι ένας από τους σημαντικότερους Ιαπωνικούς Ομίλους και όταν ξεκινήσαμε τη συνεργασία ήταν Νο.2, ακολουθώντας τον άλλο γνωστό Ιάπωνα κατασκευαστή ηλεκτρομηχανών, που είχε τότε σαφώς το μεγαλύτερο μερίδιο στην ελληνική αγορά. Με πολλή δουλειά και εξαιρετική συνεργασία με τον Minoru Shiraishi που ήταν τότε επικεφαλής στο new large engines division του εργοστασίου Amagasaki, καταφέραμε μέσα σε 3 χρόνια να την ανεβάσουμε στη 1η θέση και να διατηρηθούμε σε αυτήν  μέχρι σήμερα.

Ο Shiraichi έκανε και εξαιρετική δουλειά στα Overseas markets πρωτίστως στα ναυπηγεία της Κορέας και έπειτα στης Κίνας. Αργότερα, όταν αποχώρησε από τη Yanmar δούλεψε κοντά μας στο γραφείο μας στην Ιαπωνία. Προγενέστερος του και για μια δεκαετία μαζί μας, ο Shinichi Sato, επίσης πρώην διευθυντικό στέλεχος της Yanmar. H Yanmar στην Ελλάδα έχει πολλούς αντιπροσώπους στο κομμάτι των spares μεταξύ των οποίων και εμείς, με το μεγαλύτερο ποσοστό, κοντά στο 55% ανάμεσα σε 15 τουλάχιστον εταιρείες. Αλλά στην προώθηση των νέων μεγάλων μηχανών του εργοστασίου Amagasaki είμαστε οι αποκλειστικοί αντιπρόσωποι 23 χρόνια τώρα.

Όταν λοιπόν αντιπροσωπεύεις ένα τόσο σημαντικό brand στην αγορά σου, σίγουρα σε ανεβάζει σε άλλο επίπεδο και μέσα από τα πολλά επιτυχημένα projects δημιουργείς και πολύ ισχυρές σχέσεις με τους πελάτες. Δεν είναι υπερβολή να πούμε πως είναι οι πιο αξιόπιστες ηλεκτρομηχανές στον κόσμο.

Πρόσφατα, ξεκινήσατε συνεργασία και με έναν άλλον Ιαπωνικό κολοσσό, την Kobe Steel.

Μέσα στο 2017, υπογράψαμε συμβόλαιο αποκλειστικής συνεργασίας με τον όμιλο Kobe Steel για να προωθήσουμε τα Gas Compressors  τους με το brand name Kobelco στα LNG’s. Είναι πράγματι κολοσσός με κύκλο εργασιών 24 δις  δολάρια το 2017. Σημαντικό κομμάτι σε ένα LNG άξιας περί τα 8 εκατ. δολάρια ανά πλοίο. Ήδη μπορώ να πω με ικανοποίηση πως σε σύντομο χρονικό διάστημα και με μηδέν reference στην ελληνική αγορά, έχουμε ήδη καταφέρει να κερδίσουμε αρκετά projects και να μας εμπιστευθούν πολύ σημαντικές εταιρείες.

Αυτή την περίοδο υπάρχει μεγάλη ζήτηση για τα SΟx Scrubbers. Ποιες κινήσεις έχει κάνει η εταιρεία σας στον τομέα αυτό;

Όπως ανέφερα και νωρίτερα, το 2000 ξεκινήσαμε την πρώτη μας συνεργασία στη Νότιο Κορέα. Σταθήκαμε και εδώ τυχεροί διότι υπογράψαμε με το μεγαλύτερο κατασκευαστή στην Κορέα, την Kangrim Heavy Industries. Μια πραγματικά πολύ επιτυχημένη συνεργασία στα Boilers, τα IGG και τα IGS.

Η Kangrim το 2010 άρχισε να κάνει develop σε συνεργασία με την Κορεάτικη κυβέρνηση και τα Ναυπηγεία STX, τα πολύ popular αυτή την περίοδο scrubbers. Βέβαια, την τεχνολογία των scrubbers την κατέχουν πολύ καλά, γιατί τα τελευταία 30 χρόνια κατασκευάζουν IGS που είναι ουσιαστικά η ίδια τεχνολογία αλλά είναι μικρότερα σε μέγεθος scrubbers.

Με ένα reference list περί τα 3,500 IGS, η Kangrim θεωρείται ένας από τους πιο αξιόπιστους σήμερα κατασκευαστές SOx Scrubbers. Σε αυτό συντελεί το production capacity των 350,000τμ παραγωγής όπου έχουν τη δυνατότητα να παράγουν 25 scrubbers το μήνα και μέσα σε ένα χρόνο από σήμερα να έχουν τη δυνατότητα παραγωγής 50 το μήνα. Ήδη λοιπόν έχουμε κλείσει πολλές συμφωνίες με ελληνικές εταιρείες και είμαι ιδιαίτερα αισιόδοξος για το μέλλον. Εδώ να προσθέσω πως σε αυτή τη συνεργασία υπάρχει αυτό που ανέφερα προηγουμένως, η πολύ καλή χημεία που συνετέλεσε στο να έχουμε τα εξαιρετικά αποτελέσματα. Επίσης, η Kangrim έχει έναν νέο και πολύ ικανό Πρόεδρο τον J.M. Si με τον οποίο έχουμε πολύ στενές σχέσεις και κοινή επιχειρηματική φιλοσοφία.

Ένα σημαντικό γεγονός που κατά καιρούς έχει απασχολήσει την παγκόσμια ναυτιλία είναι η πειρατεία.  Ποιες είναι οι υπηρεσίες που προσφέρει η εταιρεία σας στους πλοιοκτήτες για την αντιμετώπισή της;

Ξεκινήσαμε να ασχολούμαστε σαν εταιρεία με την αντιμετώπιση της πειρατείας το 2010. Ενώ θα μπορούσαμε να δημιουργήσουμε μια δική μας εταιρεία ναυτιλιακής ασφάλειας αποφασίσαμε να συνεχίσουμε να ενεργούμε όπως και στις υπόλοιπες δραστηριότητες μας, ως brokers και να δημιουργήσουμε ένα μεγάλο δίκτυο από εταιρείες φύλαξης και να μπορούμε να προσφέρουμε τιμές και λύσεις  που δεν θα είχαμε τη δυνατότητα εάν ήμασταν εμείς πάροχοι. Κλείνοντας πάνω από 100 transits μηνιαίως, εάν ήμασταν πάροχοι, θα ήμασταν η Νο.1 ελληνική εταιρεία ναυτιλιακής ασφάλειας. Έχουμε λοιπόν σήμερα έναν τομέα και μια εξαιρετική ομάδα που στήθηκε πάνω σε ένα καινοτόμο και βραβευμένο μοντέλο το οποίο «αγκάλιασαν» αρκετές αγορές, πέραν της ελληνικής.

Εξηγείστε μας το motto της Franman ‘’Your Business our Obsession’’. Γνωρίζω πως σαν επιχειρηματίας δίνετε μεγάλη έμφαση στο marketing και συνεργάζεστε στενά με έναν guru του χώρου, τον Peter Economides.

Ο Peter Economides είναι ένας πολύ καλός φίλος και συνεργάτης με τον οποίο γνωρίστηκα και ανέπτυξα φιλία το 2010 στο ΔΣ του Make a Wish Ελλάδος. Όπως σωστά αναφέρατε, ο Peter είναι ένας guru στον χώρο του Marketing και της διαφήμισης, ένας εκ των σημαντικότερων Brand Strategists διεθνώς. Η εταιρεία του, Felix B.N.I., έχει αναλάβει το marketing της Franman τα τελευταία 3 χρόνια. Μέσα από workshops που κράτησαν 4 μήνες βγήκε το motto μας: “Your Business, Our Obsession”, Προσέξετε όμως, το motto αυτό μπορεί να το «έβγαλε» ο Peter μέσα από τα workshops που έκανε με εμένα και με την ομάδα μας, αλλά δεν το επινόησε. Βγήκε από όλους μας γιατί είναι αυτό ακριβώς το πάθος που έχουμε με τη δουλειά μας και τους πελάτες μας. Χαίρομαι, γιατί τα τελευταία χρόνια ο Peter, έχει γίνει γνωστός και στον χώρο της ναυτιλίας και είμαι σίγουρος πως θα βοηθήσει τον κλάδο σημαντικά με τις γνώσεις του και τις ικανότητες του. Επιτελεί βέβαια και ένα σημαντικό έργο στην Ελλάδα και τον ελληνισμό με τη δουλειά του. Μέσα από τις ομιλίες του, ενέπνευσε, έδωσε μια ώθηση σε ένα σημαντικό ποσοστό Ελλήνων πως «ΓΙΝΕΤΑΙ» και πως μπορούμε να τα καταφέρουμε εάν αλλάξουμε κάποια πράγματα στην φιλοσοφία και την κουλτούρα μας.

Κύριε Φραγκούλη, γνωρίζω πως για μια δεκαετία και παράλληλα με την Franman, είχατε και τη δική σας ναυτιλιακή.

Ναι, ξεκίνησα την Imperium το 1997 και ήμασταν ιδιοκτήτες και διαχειριστές 5 πλοίων Dry cargo –  Handyκαι Handymax sizes. Ήταν ένα επιτυχημένο επιχειρηματικό σχήμα, accident free, που δημιούργησε πολύ καλό όνομα και άφησε εξαιρετικά κέρδη. Ίσως ήταν λάθος η απόφαση να πουλήσουμε όλα τα πλοία προκειμένου να εκμεταλλευτούμε τις υπεραξίες που είχαν δημιουργήσει οι εκπληκτικές ναυλαγορές της εποχής. Διότι άμα βγεις εξ ολοκλήρου από μια αγορά και ειδικά όταν δεν είναι η κύρια δραστηριότητά σου, δύσκολα ξαναχτίζεις το operation και ξεκινάς από την αρχή.

 Ήταν πάντως μια υπέροχη εμπειρία που με δίδαξε πολλά και με έκανε πιο αποτελεσματικό CEO της Franman, γιατί αντιλήφθηκα διευθύνοντας ο ίδιος μία ναυτιλιακή, πως λειτουργούν τα πράγματα και από την άλλη πλευρά και έτσι πλέον μπορώ να διαχειριστώ καλύτερα τις ανάγκες των πελατών μας.

 

Ποιο θα λέγατε πως είναι το μεγάλο πλεονέκτημα της Franman στην αγορά; Αυτό που σας δίνει “Added Value”.

Εκτιμώ πως η αγορά μας αναγνωρίζει πως έχουμε εξαιρετική γνώση των αγορών Ιαπωνίας, Κορέας και Κίνας. Είναι γεγονός πως έχουμε χτίσει ένα πολύ ισχυρό δίκτυο συνεργασιών και επαφών και στους τομείς μας και έτσι είμαστε σε θέση να δίνουμε λύσεις και να εξυπηρετούμε τους πελάτες μας όταν άλλες εταιρείες αδυνατούν. Αυτό βέβαια είναι το μεγάλο μας κεφάλαιο και χτίστηκε με μεγάλο κόστος όλα αυτά τα χρόνια που επιχειρούμε. Όμως μας γνωρίζουν καλά σε αυτές τις 3 αγορές και μας εκτιμούν γιατί ποτέ δεν κοροϊδέψαμε κανέναν και τιμήσαμε πάντα όλες μας τις συνεργασίες. Επίσης η αγορά γνωρίζει πως στην Franman βρίσκει αποτελεσματικότητα, reliability, εμπειρία και διαφάνεια.

Είναι γνωστή η σχέση της οικογένειάς σας με την οικογένεια Νιάρχου. Ο πατέρας σας και ο θείος σας ήταν στενοί συνεργάτες του. Εσείς ακολουθήσατε άλλο δρόμο. Αν γύριζε ο χρόνος θα διαλέγατε την ίδια πορεία;

Πράγματι ο πατέρας μου και ο θείος μου υπήρξαν στενοί συνεργάτες του  Σταύρου Νιάρχου πάνω από μισό αιώνα και οι δυο τους. Ο πατέρας μου επικεφαλής του ναυτιλιακού ομίλου για 20 χρόνια. Ταυτίστηκαν οι ζωές των δύο αδελφών με τον πολύ μεγάλο αυτόν Έλληνα επιχειρηματία και εθνικό ευεργέτη. Βέβαια, πολλοί συμπατριώτες μας, και ειδικά οι νεότερες γενιές τα τελευταία χρόνια «έμαθαν» το Νιάρχο μέσα από τις μεγάλες δωρεές του Ιδρύματος και βέβαια το εκπληκτικό κέντρο πολιτισμού. Κατά κάποιον τρόπο οι Έλληνες πάντα είχαν μια ιδιαίτερη αγάπη και θαυμασμό για τον μεγάλο ανταγωνιστή του Νιάρχου. Εμείς που ήμασταν όμως κοντά στο Νιάρχο, γνωρίζαμε τα μεγέθη και δε μας κάνουν εντύπωση όλα αυτά, τα οποία δικαιολογημένα, εντυπωσιάζουν τον πολύ κόσμο. Μην ξεχνάμε πως υπήρξε ο μεγαλύτερος ιδιώτης εφοπλιστής στον κόσμο για πολλά χρόνια, πως στα «Ελληνικά Ναυπηγεία» έχτιζαν εξαιρετικά πλοία τις δεκαετίες 60, 70 και 80 ενώ στην ιδιοκτησία του είχε και άλλες πολύ σημαντικές επιχειρήσεις σε άλλους κλάδους. Ένιωθα την ανάγκη να πω αυτά  τα πράγματα γιατί εν ζωή ο Σταύρος Νιάρχος ήταν κάπως παρεξηγημένος και αδικημένος. Δεν είχε την αναγνώριση που του άξιζε από τους συμπατριώτες μας και ας είχε προσφέρει πολλά στην Ελλάδα.

Για να επιστρέψω στην ερώτησή σας, όταν τελείωσα τις σπουδές μου και την θητεία μου στο Πολεμικό Ναυτικό, είχα έτοιμη θέση στα γραφεία του Νιάρχου στο Λονδίνο. Όμως, προς προσωρινή απογοήτευση του πατέρα μου, επέλεξα να ξεκινήσω τις δικές μου επιχειρήσεις, οπότε και να ακολουθήσω άλλη πορεία. Χωρίς δεύτερη σκέψη, εάν γύριζε ο χρόνος πίσω, την ίδια πορεία θα διάλεγα.

Σχεδόν τρείς δεκαετίες μετά την ίδρυσή της, η Franman κατέχει σήμερα ηγετική θέση στην Ελληνική  αγορά, εκπροσωπώντας 132 κορυφαίες εταιρείες από τη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία ενώ το 2017 εξυπηρέτησε πάνω από 600 ναυτιλιακές εταιρείες σε 12 χώρες. Πως βλέπετε το μέλλον της Franman και τι διατηρεί μια εταιρεία τόσα χρόνια σε ηγετική θέση στην αγορά;

Η Franman έχει γερές βάσεις και έχει δημιουργήσει ένα ισχυρό brand name στη ναυτιλία σε Ελλάδα και εξωτερικό. Είμαι σίγουρα ικανοποιημένος με όσα έχουμε πετύχει και αισιόδοξος για το μέλλον της. Παράλληλα όμως είμαι προσγειωμένος και πάντα alert όπως πρέπει να είναι ένας επιχειρηματίας και καθημερινά προσπαθώ να υπενθυμίζω πρωτίστως σε εμένα και στη συνέχεια και στους συνεργάτες μου πως πρέπει συνεχώς να εξελισσόμαστε και να μην επαναπαυόμαστε. Πρέπει να είμαστε συνέχεια μπροστά, να δημιουργούμε νέες υπηρεσίες και να προσφέρουμε καινούρια πράγματα στους πελάτες μας.

Δεν μπορεί το 2020 να είμαστε επιτυχημένοι με τον ίδιο τρόπο που ήμασταν το 2010 ή το 2000. Εάν ξεχάσουμε αυτό θα το βρούμε μπροστά μας και θα το πληρώσουμε. Αυτές τις 3 δεκαετίες το καταφέραμε και δουλειά μου είναι να συνεχίσουμε με την ίδια φιλοσοφία και φρεσκάδα και τις επόμενες δεκαετίες. Νιώθω πως έχουμε πολλά ακόμα να δώσουμε και έχω μεγάλη διάθεση να δημιουργήσω και να επιχειρώ καινοτόμα σε αυτή την αγορά που αγαπώ πολύ.

Είστε Κυβερνήτης του Propeller Club. Μιλήστε μας για το Club.

Είμαι ισόβιο μέλος του Propeller 20 χρόνια και Κυβερνήτης από το Μάιο του 2017. Σίγουρα, το κίνητρο μου για να κατέβω στις εκλογές και να ασχοληθώ ήταν ο Γιώργος Ξηραδάκης και η δουλειά που είχαν κάνει στο Club, τόσο ο ίδιος όσο και άλλοι ικανότατοι Κυβερνήτες. Τι να πρωτοπεί κανείς για το Γιώργο, είναι ένας πολύ χαρισματικός άνθρωπος με πολλές ικανότητες. Ηγετική φυσιογνωμία. Είναι αυτό που λένε οι Αμερικάνοι: “Bigger than Life”. Μπαίνει μέσα σε μια αίθουσα και γεμίζει τον χώρο. Ουσιαστικά πήραν ένα Club με χαμηλή δυναμική και μεγάλη εσωστρέφεια και το απογείωσαν σε αυτό που είναι σήμερα. Στο σημερινό ΔΣ είμαστε μια εξαιρετική ομάδα και πάνω από όλα παρέα καλών φίλων και ικανών και επιτυχημένων επαγγελματιών από διάφορους τομείς της ναυτιλίας.

Θεωρώ πως το Propeller έχει πετύχει πολλά, αλλά είμαι σίγουρος πως έχουμε πολλά ακόμα να πετύχουμε και προσωπικά νιώθω πολύ μεγάλη διάθεση να προσφέρω έργο και να κάνω πράξη τις δικές μου ιδέες. Πιστεύω πως σαν επικεφαλής της επιτροπής άντλησης πόρων με την εμπειρία και τις επαφές μου στην ελληνική και διεθνή αγορά, κατάφερα να βοηθήσω σημαντικά στον δύσκολο αυτόν τομέα.

Τέλος, νιώθω μεγάλη ικανοποίηση και για την πρόσφατη βράβευσή μας από τα Lloyd’s List, που αποτελεί μια σημαντική αναγνώριση όσων έχει πετύχει η Προεδρία Ξηραδάκη τα τελευταία 5 χρόνια.

Κλείνοντας τη συνέντευξη, θα ήθελα να σας ρωτήσω τι σημαίνει για εσάς η Franman και πως νιώθετε σαν Ιδρυτής και Πρόεδρός της.

Για εμένα η Franman είναι το τρίτο μου παιδί, είναι η δεύτερη οικογένειά μου. Ξεκίνησα την εταιρεία όταν ήμουν πολύ νέος. Είναι το πάθος μου και αυτό που με απασχολεί καθημερινά και όσες ώρες είμαι ξύπνιος μέσα στο 24ωρο. Δεν μου αρέσει ο τίτλος Πρόεδρος. Προτιμώ αυτόν του CEO γιατί με αντιπροσωπεύει καλύτερα. Θέλω πάντα να ξεχωρίζει και να είναι μπροστά. Να προσφέρει κάτι ιδιαίτερο και με διαφορετικότητα στους πελάτες μας. Νιώθω υπερήφανος, όχι μόνο για όσα έχουμε πετύχει, αλλά περισσότερο για τον τρόπο με τον οποίο τα πετύχαμε. Είμαι υπερήφανος για την ομάδα μου και νιώθω τύχη και τιμή που μας εμπιστεύονται τόσες μεγάλες και σημαντικές επιχειρήσεις για να τις εκπροσωπούμε ή να τις εξυπηρετούμε.