Ηλίας Φούτσης – Ιδρυτής και Πρόεδρος του New York College

789


Ο κύριος Ηλίας Φούτσης Ιδρυτής και Πρόεδρος του New York College μας μιλάει για την πορεία του Κολεγίου από την ίδρυση του μέχρι σήμερα καθώς και για την ίδρυση παραρτημάτων στην Αλβανία και Τσεχία.

Επίσης, μας λέει την άποψή του για την ίδρυση στην Ελλάδα Ιδιωτικών Πανεπιστημίων, μας αναφέρει τα προγράμματα επιστημών του New York College και ιδιαίτερα των Ναυτιλιακών Σπουδών καθώς και τη λειτουργία Ιδιωτικής Ναυτικής Εκπαίδευσης από τη νέα ακαδημαϊκή χρονιά.

foutsis_1

Από αριστερά προς δεξιά: Ο κος Ανδρέας Γαλάτουλας Διευθύνων Σύμβουλος του University of New York Tirana (Μέλος του Ομίλου New York College), ο κος Serzhan Abdykarimov Πρέσβης του Καζακστάν στην Πράγα, o κος Ηλίας Φούτσης Πρόεδρος και Ιδρυτής του Ομίλου New York College, η κα Adriana Krnáčová Δήμαρχος της Πράγας και ο Αρχιεπίσκοπος του Μάντσεστερ Mcculloch Nigel Simeon

 

 

Κύριε Φούτση, είστε ο ιδρυτής και πρόεδρος του εκπαιδευτικού ομίλου NEW YORK COLLEGE.  Θέλετε να μας περιγράψετε την πορεία του NEW YORK COLLEGE από την ίδρυσή του μέχρι σήμερα;

Το New York College ιδρύθηκε το 1989 στην Αθήνα, προσφέροντας προγράμματα σπουδών σε συνεργασία με το Κρατικό Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης. Στη συνέχεια, επεκτείναμε τις συνεργασίες μας προσφέροντας προπτυχιακά, μεταπτυχιακά και διδακτορικά προγράμματα σε συνεργασία με φημισμένα Αμερικανικά και Ευρωπαϊκά Πανεπιστήμια. Σήμερα, το New York College έχει 6 διεθνείς συνεργασίες οι οποίες διαρκώς εμπλουτίζονται, ώστε να καλύψουν τις ανάγκες της σημερινής εποχής και της σύγχρονης αγοράς εργασίας.

Στη διάρκεια όλων αυτών των ετών, σαν New York College έχουμε καταφέρει να επεκτείνουμε τη παρουσία μας τόσο εντός Ελλάδος, ιδρύοντας παράρτημα στη Θεσσαλονίκη, όσο και στο εξωτερικό, ιδρύοντας ιδιωτικά πανεπιστήμια στην Πράγα και τα Τίρανα, κάτι πρωτοποριακό για τα ελληνικά εκπαιδευτικά δεδομένα.

Όλα τα ιδρύματα του Εκπαιδευτικού μας Ομίλου προσφέρουν ευκαιρίες εκπαίδευσης με παγκόσμια προοπτική, ενώ, παράλληλα, φιλοξενούν φοιτητές και ακαδημαϊκό προσωπικό από πολλές χώρες του κόσμου, κάνοντας πράξη το πολυπολιτισμικό περιβάλλον εκπαίδευσης.

Αμελητέα, επίσης, δεν είναι η σημαντική δικτύωση που έχουμε επιτύχει με την αγορά εργασίας. Στόχος μας διαχρονικά είναι πέρα από τις γνώσεις και τις δεξιότητες που παρέχουμε και οι οποίες διαμορφώνουν τους αυριανούς επιτυχημένους επαγγελματίες, να διασυνδέσουμε τους φοιτητές και αποφοίτους μας με την αγορά εργασίας, έτσι ώστε να προωθήσουμε την πιο άμεση και καλύτερη επαγγελματική τους αποκατάσταση. Οι αξιόλογες επαγγελματικές σταδιοδρομίες των αποφοίτων μας είναι απόδειξη ότι τα έχουμε καταφέρει.

Έχετε ιδρύσει παραρτήματα στην Αλβανία και στη Τσεχία.  Ποιοι ήταν οι λόγοι που σας οδήγησαν σε αυτή την απόφασή σας;

Η εξωστρέφεια δεν αποτελεί λόγο ή αίτιο μιας επιχειρηματικής κίνησης αλλά στρατηγική επιλογή. Είχαμε και έχουμε την πεποίθηση ότι η εκπαιδευτική τεχνογνωσία, η εμπειρία και, κυρίως, η ποιοτική παροχή ακαδημαϊκών προγραμμάτων σπουδών, όταν υπάρχουν, δεν πρέπει να περιορίζονται στα εθνικά σύνορα, αλλά, αντίθετα, πρέπει να μοιράζονται και να δίνουν τη δυνατότητα σε νέους και νέες σε κάθε γωνιά του κόσμου να αξιοποιήσουν τις ευκαιρίες εκπαίδευσης που προσφέρουμε. Σε αυτό το πλαίσιο ξεκινήσαμε με την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων αναγνωρισμένων από τα αντίστοιχα Υπουργεία Παιδείας στην Τσεχία και την Αλβανία, αλλά δεν είναι αυτό το τέλος του ταξιδιού. Άλλωστε, το New York College είναι ο μόνος Ελληνικός μη κρατικός Εκπαιδευτικός Οργανισμός που έχει επεκταθεί στο εξωτερικό με τόσο θετικά αποτελέσματα, και τα αποτελέσματα αυτά μας ενθαρρύνουν για να συνεχίσουμε να αναπτυσσόμαστε.

Ποια είναι η άποψή σας για την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων στην Ελλάδα;

Το νομικό πλαίσιο που ισχύει στην Ελλάδα μπορεί να μην επιτρέπει την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων, εξασφαλίζει, όμως, στους αποφοίτους μας τη δυνατότητα απόκτησης ισοδύναμων επαγγελματικών δικαιωμάτων με τους αποφοίτους των κρατικών πανεπιστημίων. Η Ιδιωτική Εκπαίδευση, άλλωστε, αποτελεί εδώ και πολλά χρόνια μία επιλογή και λύση ίσων ευκαιριών για χιλιάδες παιδιά. Άποψή μας είναι ότι η ανώτατη εκπαίδευση δεν μπορεί να αποτελεί κρατικό μονοπώλιο, ιδιαίτερα σε μια χώρα όπως η Ελλάδα όπου η σοβαρή επένδυση στην ιδιωτική εκπαίδευση θα μπορούσε να προσελκύσει σπουδαστές από όλο τον κόσμο και να προσφέρει διεξόδους ανάπτυξης στη δύσκολη αυτή περίοδο. Η δυνατότητα ίδρυσης ιδιωτικών πανεπιστημίων μπορεί να προσφέρει αναπτυξιακή προοπτική.

Θέλετε να μας αναφέρετε τις καινοτόμες αλλαγές της νέας νομοθεσίας για την κολεγιακή εκπαίδευση και τι ισχύει για τα κολέγια και τις άδειες;

Η νέα νομοθεσία βοήθησε αποτελεσματικά στο να ρυθμιστεί το πλαίσιο της μη τυπικής μεταλυκειακής εκπαίδευσης στη χώρα μας, εντάσσοντας αυστηρές προϋποθέσεις αδειοδότησης για τα Κολλέγια. Μερικά από τα βασικά σημεία αναφορικά με την δυνατότητα παροχής άδειας σε ένα Κολλέγιο είναι η συνεργασία με αναγνωρισμένα πανεπιστήμια του εξωτερικού, ο καθορισμός της ελάχιστης διάρκειας σπουδών στα τρία έτη για προπτυχιακές και στο ένα έτος για μεταπτυχιακές σπουδές, η απόκτηση του αυθεντικού τίτλου σπουδών του συνεργαζόμενου ιδρύματος κά. Το New York College ήταν ένα από τα πρώτα Κολλέγια που έλαβαν άδεια μόλις η νέα νομοθεσία τέθηκε σε ισχύ.

Ποιοι είναι οι λόγοι που υποψήφιοι σπουδαστές θα επιλέξουν το δικό σας κολέγιο για Ναυτιλιακές Σπουδές;

Για πολλούς λόγους.
Αρχικά, τα προγράμματα Ναυτιλιακών σπουδών προσφέρονται στο πλαίσιο της μακρόχρονης και σταθερής συνεργασία μας με το University of Greenwich, το οποίο είναι γνωστό για την ποιότητα των ναυτιλιακών του σπουδών. Το ακαδημαϊκό προσωπικό που στελεχώνει το τμήμα είναι επιλεγμένο με υψηλά ποιοτικά κριτήρια ώστε να διασφαλίζεται σε άριστη ακαδημαϊκή κατάρτιση και ο συνδυασμός της με την μεγάλη πρακτική εμπειρία στο χώρο της Ναυτιλίας, ενώ, παράλληλα, επισκέπτες καθηγητές του University of Greenwich επισκέπτονται κάθε εξάμηνο το New York College για να διδάξουν τους φοιτητές μας. Επίσης, το τμήμα Ναυτιλιακών σπουδών του κολλεγίου δίνει έμφαση στην πρακτική προσέγγιση των προγραμμάτων και στην ευρύτατη συμμετοχή όλων των σπουδαστών στο ναυτιλιακό καθημερινό γίγνεσθαι, όπως για παράδειγμα η συμμετοχή σε συνέδρια και εκθέσεις, οι επισκέψεις σε ναυτιλιακές εταιρείες και marine training centers, οι επισκέψεις σε λιμάνια για παρακολούθηση κυρίως φορτεκφορτωτικών εργασιών, οι επισκέψεις σε πλοία για γνωριμία με τον τρόπο λειτουργίας του πλοίου και τα τεχνικά του χαρακτηριστικά, κ.ά.

foutsis_2

 

Με την Δρ. Ελένη Γλύκατζη-Αρβελέρ, Πρύτανη της Ακαδημίας – Καγκελάριο των Πανεπιστημίων
Παρισίων και Πρόεδρο του Πανεπιστημίου της Ευρώπης στην Τελετή Αποφοίτησης του New York
College Θεσσαλονίκης (2011)

 

 

Οι απόφοιτοι των κολεγίων αποκτούν αναγνώριση επαγγελματικής ισοδυναμίας τίτλων τυπικής Ανώτατης Εκπαίδευσης;

Όπως ανέφερα και παραπάνω, οι απόφοιτοί μας, εφόσον το επιθυμούν, έχουν τη δυνατότητα να αναγνωρίσουν την επαγγελματική ισοδυναμία του τίτλου σπουδών τους με τον αντίστοιχο τίτλο που προσφέρεται από τα Ελληνικά δημόσια πανεπιστήμια. Η διαδικασία αυτή πραγματοποιείται από το ΣΑΕΠ (Συμβούλιο Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων) του Υπουργείου Παιδείας.

Έχετε στόχο το NEW YORK COLLEGE να επεκταθεί δημιουργώντας προγράμματα νέων επιστημών;

Η συνεχής επέκταση και η ανταπόκριση στις σύγχρονες ανάγκες εκπαίδευσης αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της φιλοσοφίας του New York College. Αφουγκραζόμαστε αυτές τις ανάγκες και εντάσσουμε συνεχώς νέες ειδικότητες και επιστήμες στα προγράμματα που προσφέρουμε, ώστε να τις καλύψουμε αποτελεσματικά, έγκαιρα και ποιοτικά.  Ωστόσο, οι κινήσεις επέκτασης γίνονται πάντα με προσοχή και μεθοδικότητα, καθώς στόχος μας δεν είναι ο αριθμητικός εμπλουτισμός των προγραμμάτων καθαυτός, αλλά η διατήρηση της υψηλής ακαδημαϊκής ποιότητας για την οποία είμαστε γνωστοί.

foutsis_3

O κος Ηλίας Φούτσης, Πρόεδρος και Ιδρυτής του Εκπαιδευτικού Ομίλου New York College, παραδ
ίδει τιμητική πλακέτα στον κ. Edi Rama, 
Πρωθυπουργό της Αλβανίας στην Τελετή Αποφοίτησης του University of New York Tirana (Μέλος του Εκπαιδευτικού Ομίλου New York College. (2015)

Ειδικότερα για το θέμα της Ναυτικής Εκπαίδευσης σε επίπεδο στελεχών πλοίου, αποτελεί μέρος των επεκτατικών σχεδίων του New York College και η κάλυψη αυτής της πολύ μεγάλης, όπως κατʼ επανάληψη διατυπώνεται συχνότατα από τους εφοπλιστικούς κύκλους, ανάγκης;

Το θέμα της Ναυτικής, σε αντιδιαστολή με την Ναυτιλιακή Εκπαίδευση που ήδη υλοποιούμε εδώ και έντεκα χρόνια, μας απασχόλησε από την πρώτη στιγμή που τέθηκε επί τάπητος το θέμα της ίδρυσης Ιδιωτικών ΑΕΝ και ΚΕΣΕΝ, και η κάλυψη αυτής της ανάγκης βρέθηκε στον άμεσο στρατηγικό μας σχεδιασμό. Δυστυχώς, η προσπάθεια ενεργοποίησης των Νόμων 3153/2003 και 3450/2006 παρέμεινε προσπάθεια με αποτέλεσμα οι χιλιάδες υποψήφιοι που δηλώνουν στις πανελλήνιες ως επιλογή τις Δημόσιες ΑΕΝ και δεν εισάγονται, να βρίσκονται σε μειονεκτική θέση μιας και δεν έχουν αντίστοιχη επιλογή στην ιδιωτική εκπαίδευση. Με το υπάρχον πλαίσιο, η Ελληνική Ναυτιλία καταλήγει να έχει ένα συνεχές ποσοτικό και ποιοτικό έλλειμμα στελεχών για τα πλοία της!

 foutsis_4

O κος Ηλίας Φούτσης, Πρόεδρος και Ιδρυτής του Εκπαιδευτικού Ομίλου New York College, παραδίδει τιμητική πλακέτα στον Δρ. Μπερνάρ Κουσνέρ, Συν-Ιδρυτή των Γιατρών Χωρίς Σύνορα (Médecins Sans Frontières), Ιδρυτή των Γιατρών του Κόσμου (Médecins du Monde) και τ. Υπουργό Εξωτερικών και Ευρωπαϊκών Υποθέσεων της Γαλλικής Δημοκρατίας στην Τελετή Αποφοίτησης του New York College στην Αθήνα. (2016)

 

Εάν ναι, ποιες ενέργειες έχουν γίνει ή πρόκειται να γίνουν;

Η παράδοση του New York College στην αξιόπιστη προσφορά Ναυτιλιακής εκπαίδευσης, μας βοήθησε να κάνουμε το βήμα επέκτασης στη Ναυτική εκπαίδευση, το οποίο πραγματοποιήθηκε φέτος με την έναρξη συνεργασίας με την πανεπιστημιακού επιπέδου Ναυτική Ακαδημία Varna Naval Academy. Ήδη έχουμε λάβει τις σχετικές εγκρίσεις από το Ελληνικό Υπουργείο Παιδείας και είμαστε έτοιμοι να υποδεχθούμε τη νέα ακαδημαϊκή χρονιά με δύο προγράμματα σε επίπεδο Bachelor με ταυτόχρονη διασφάλιση STCW Certificate of Competency στις ειδικότητες:

  • Navigation [Deck Officers]
  • METO [Marine Electro Technical Officer]

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΟΝ ΓΙΑΝΝΗ ΜΕΓΑΡΙΩΤΗ